کد خبر 1455132
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
اظهارنظر مسکو درباره شرایط پایان جنگ در اوکراین

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت درگیری در اوکراین تنها در صورتی پایان می‌یابد که اهداف مسکو محقق شده باشد.

به گزارش مشرق، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل جمعه گفت درگیری در اوکراین ممکن است یا از طریق دیپلماتیک یا نظامی پایان یابد، اما این پایان تنها بعد از آن خواهد بود که مسکو به اهدافش دست یابد.

به گزارش راشا تودی، او که در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، در خصوص راه ممکن برای پایان دادن به خصومت‌ها بین دو طرف اظهارنظر کرد. به گفته این دیپلمات روس، فرصت حل و فصل درگیری تنها زمانی دست می‌آید که اوکراین از تهدید روسیه و تبعیض علیه اوکراینی‌های روس زبان دست بکشد.

نبنزیا افزود «اگر بتوان به این نتیجه از طریق مذاکرات دست یافت، برای آن سناریو آماده هستیم. اگر نه، آن زمان وظایف ما از طرق نظامی محقق خواهد شد».

نماینده روسیه در سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که «روسیه نه در برابر مردم اوکراین، بلکه علیه رژیم ملی‌گرای جنایتکار که بعد از کودتا در کی‌یف در سال ۲۰۱۴ روی کار آمد، می‌جنگد» و افزود: رهبری جدید اوکراین در تلاش بوده که این کشور را از هر چیز مرتبط با روسیه پاکسازی و از همدستان نازی‌ها تجلیل کند.

وی تصریح کرد همه چیز برای اوکراین میتوانست پایان متفاوتی داشته باشد اگر کی‌یف توافقات مینسک که اکنون از بین رفته و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در تلاش برای هموار کردن راه صلح با اعطای وضعیت ویژه به لوهانسک و دونتسک در داخل اوکراین امضا شد را اجرا می‌کرد.

این مقام روس افزود: اما نه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، نه همتایان پیشین او، نه فرانسه و آلمان که در مذاکرات توافق مینسک شرکت داشتند، هرگز قصد تحقق این طرح را نداشتند. این روند دیپلماتیک تنها به عنوان پرده دودی عمل کرد که آن‌ها مخفیانه اوکراین را مسلح کردند تا آن را علیه مسکو قرار دهند.

ماه پیش بود که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تایید کرد که توافق‌های مینسک تلاشی برای زمان دادن به اوکراین به منظور قوی‌تر شدن ارتش این کشور بود. بعد از آن فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور پیشین فرانسه هم این افشاگری را تایید کرد و گفت توافقات مینسک به اوکراین برای دستیابی به آن هدف کمک کرد. مسکو این اعتراف‌ها را رسمی‌ کردن خیانت خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس