موشک - اوکراین - روسیه

وزارت دفاع بلاروس روز پنجشنبه اعلام کرد که یک موشک اس-۳۰۰ ارتش اوکراین را که وارد آسمان این کشور شده بود، منهدم کرده است.

به گزارش مشرق از نیوزویک، وزارت دفاع بلاروس افزود: این موشک حدود ساعت ۱۱ صبح (به وقت محلی) روز پنجشنبه در نزدیکی شهر ایوانوو در منطقه برست سقوط کرد.

این وزارت خانه توضیح داد که پدافند هوایی بلاروس موشک شلیک شده از سوی اوکراین را در نزدیکی روستای هارباچا در منطقه برست، که در ۱۵ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد، منهدم کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع بلاروس آمده است: لاشه این موشک در یک مزرعه کشاورزی پیدا شد. تحقیقات نشان می دهد لاشه متعلق به یک موشک سامانه اس-۳۰۰ است که از خاک اوکراین شلیک شده است.

به گزارش ایرنا، کی‌یف ادعا می‌کند که نیروهای روسیه از آغاز عملیات ویژه نظامی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) از حریم هوایی بلاروس برای حمله به اوکراین استفاده می کند.

مارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید نیز هفته جاری در پاسخ به سوالی در مورد نقش بلاروس در جنگ روسیه و اوکراین و حمایت نظامی احتمالی مینسک از مسکو گفت: ما مدتهاست که از نقش بلاروس در تجاوزگری روسیه نگرانیم.

بلاروس از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت کرده و اجازه داده تا از خاک این کشور برای حمله زمینی نیروهای روس استفاده شود.

بلاروس اعلام کرده که وارد جنگ اوکراین نمی‌شود اما الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور در گذشته با اشاره به «تهدیدات کی‌یف و غرب» برای کشورش به نیروهای نظامی دستور داده بود تا در کنار نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    بلاروس متحد روسیه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس