کد خبر 1446430
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
سعدالله زارعی و هادی محمدی

ایران هزینه را پرداخته و نقشه B آمریکا را خنثی کرده است و هم‌اینک زمان حسابرسی است و کسانی که این ضربت‌ها را وارد کرده‌اند باید مورد پیگرد اقدامات متناسب ایران قرار بگیرند...

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سابق سنتکام در جلسه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ استماع کمیته خدمات دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود «برای اولین‌بار بعد از جنگ کره، ما بدون برتری کامل هوایی در حال انجام مأموریت در منطقه هستیم. از این جهت سنتکام اقدامات ضدپهپادی را مهم‌ترین اولویت خود قرار داده است.

در این جلسه یکی از سناتورها از مک‌کنزی می‌پرسد آیا با سپاه پاسداران در عراق برخورد می‌کنید؟ وی گفته بود امکان برخورد با سپاه وجود ندارد و ما سعی می‌کنیم حساسیت‌های سپاه را کم کنیم و شرایط را عادی‌سازی نماییم.

در این جلسه یکی دیگر از سناتورها - لیندسی‌ گراهام - می‌پرسد خب پس برنامه‌ای برای مهار سپاه ندارید و او گفته بود امکان این کار وجود ندارد. «کین»، یکی دیگر از سناتورها پرسیده بود با ایران می‌خواهید چه کنید و او بدون تأمل گفته بود: «حمایت از دموکراسی‌خواهان» و بعد در توضیح گفته بود ایران را نمی‌توان از طریق اقدامات خارج از مرزها کنترل کرد اما در داخل ایران نیروهایی وجود دارند که می‌توانند ایران را دچار تلاطم کنند و به داخل مشغول نمایند.

جو بایدن نیز در جریان سفر یک هفته‌ای ۲۲ تا ۲۹ تیرماه به منطقه در پاسخ خبرنگار و مجری شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی که پرسیده بود چه برنامه‌ای برای برخورد با ایران دارید و آیا اقدام نظامی انجام می‌دهید، گفته بود: «اقدام نظامی علیه ایران اوضاع منطقه را برای ما سخت‌تر می‌کند و از این رو در یک سال گذشته سطح تنش‌ ما با سپاه در عراق کاهش یافته و ما به وضعیت آرامی رسیده‌ایم و نمی‌خواهیم این وضعیت را به هم بزنیم.»

رژیم صهیونیستی در آن زمان اصرار داشت اگر آمریکا نمی‌خواهد دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند، لااقل موضع محکمی علیه آن بگیرد. در آن زمان رسانه‌های اسرائیلی ادعا می‌کردند بایدن در جریان سفر به ریاض، برنامه سپر آسمان - ائتلاف آمریکا، اسرائیل و دولت‌های عربی - را فعال خواهد کرد اما از داخل کشورهای عربی صدای مخالفت با آن بلند شد؛ مصر و اردن که گمان می‌کردند بایدن واقعاً دست به اقدام نظامی علیه ایران خواهد زد، عضویت در چنین پیمان یا ائتلافی را رد کردند.

در این میان تیرماه ۱۴۰۱ دولت اردن در موضعی رسمی، امتناع خود از قرار گرفتن در هر طرحی علیه امنیت یک کشور منطقه- ایران - را اعلام کرد. این در حالی بود که وزیر خارجه مصر فروردین ۱۴۰۱ در دیدار جمعی «آنتونی بلینکن» با وزرای خارجه‌ امارات، مراکش، بحرین و رژیم صهیونیستی شرکت کرده بود.

البته مجلس نمایندگان آمریکا در ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - و حدود یک ماه پیش از سفر بایدن به منطقه - «لایحه قانونی برای تشکیل سیستم یکپارچه دفاع هوایی» را به تصویب رسانده بود.

براساس لایحه‌ای که به‌طور مختصر «قانون دفاع» خوانده شد و توسط سناتور جمهوری‌خواه «جونی ارنست» ارائه گردید، حداکثر ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون، وزیر دفاع باید استراتژی همکاری با کشورهای وابسته به آمریکا در منطقه شامل اردن، مصر، عربستان، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی را به‌منظور مجهزشدن به یک قابلیت دفاع هوایی و موشکی یکپارچه برای محافظت از قلمرو این کشورها به کمیته دفاعی کنگره ارائه دهد. این قانون مورد حمایت گروه دو حزبی موسوم به «مجمع نمایندگان توافقات ابراهیم» قرار گرفت.

در جریان سفر تیرماه بایدن به منطقه، لایحه صهیونیستی «قانون دفاع» مطرح شد اما با مخالفت مصر، عراق، اردن، کویت، قطر و عمان مواجه گردید و در نهایت وزیر خارجه عربستان نیز اعلام کرد بحث سپر آسمان گمانه‌زنی رسانه‌ای است و مورد گفت‌وگو قرار نگرفته است! یکی از مقامات حزب دموکرات آمریکا هم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین و دوحه گفت: «در زمان مذاکره با یک دولت مستقر نمی‌توان علیه آن اقدام کرد.» اما واقعیت این بود که مواجهه نظامی با ایران نتوانست طرفدار چندانی در مذاکرات دسته‌جمعی تیرماه ریاض پیدا کند. پیش از این هم بارها هرگونه برخورد نظامی با ایران رد شده بود.

در آن زمان صحبت از PlanB (نقشه و طرح جایگزین) آمریکا می‌شد و بعضی رسانه‌ها می‌گفتند اگر ایران در مذاکرات هسته‌ای نرمش نشان ندهد آنگاه از سوی واشنگتن PlanB به اجرا درمی‌آید. در آن زمان تعداد کمی از تحلیلگران این پلن را به اقدام نظامی ترجمه می‌کردند و اکثر کارشناسان سیاسی معتقد بودند PlanB استفاده از عوامل داخلی برای بی‌ثبات‌سازی ایران است. البته در این موضوع شواهد و علائمی وجود داشت.

کمتر از دو ماه پس از اظهارات مکنزی در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا و دو هفته پس از تصویب «قانون دفاع» در کنگره آمریکا، جلسه‌ای با محوریت سازمان سیا در لندن برگزار شد و در آن مقامات احزاب کردی مخالف جمهوری اسلامی برای انجام اقدامات تروریستی در غرب ایران - استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه - میثاق بستند و چند روز بعد، از مبدأ سلیمانیه تحرکات مرزی علیه ایران شروع شد.

در این زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ۱۴ خرداد در حرم حضرت امام خمینی - رحمت‌الله‌علیه - فرمودند دشمنان می‌خواهند خیابان‌ها را به آشوب بکشند و مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند. حدود سه ماه بعد اغتشاشات در ایران کلید خورد و آمریکایی‌ها با تمام قدرت پای کار آمدند و همه هنجارهای شناخته شده در روابط بین‌الملل را زیر پا گذاشتند. در این زمان دیگر در اینکه آشوب PlanB است، تردیدی باقی نماند.

آمریکا در این صحنه دچار اشتباه راهبردی شد چرا که گمان می‌کرد می‌تواند به قول خودش نیمه‌ساکت ایران را به فریاد وادارد و به اعتراضات شکل میلیونی بدهد اما در عمل حتی اعتراضات ۱۰۰ هزار نفره هم در کل ایران و در طی حدود ۷۰ روز پدید نیامد. از این رو برای تداوم بخشیدن به اغتشاشات، اجرای کثیف‌ترین و جنایت‌بارترین اقدامات نظیر به قتل رساندن یک جوان کارگر - روح‌الله عجمیان - را دنبال کردند و دیوانه‌وار در رسانه‌های خود بر تجزیه ایران و به قتل رساندن مأموران انتظامی تأکید کردند اما این اقدامات فقط هزینه آنان را زیاد کرد.

در صحنه اغتشاشات، آمریکا، اروپا و پایگاه‌های وابسته به آن در منطقه - عربستان، جمهوری آذربایجان، اقلیم کردستان عراق و... - گمان می‌کردند ایران با شرایط دشوار مواجه شده و ناگزیر به دادن امتیازات می‌گردد.

از این‌رو «رابرت مالی» رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا، «دو هفته پیش از اغتشاشات اخیر ایران به «جوزف بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود «دو هفته صبر کنید ایران برای دادن امتیازات باورنکردنی راهی ژنو می‌شود.» همزمان در داخل ایران، عده‌ای که پیش از این، وابستگی خود به آمریکا را دروغ می‌خواندند، اغتشاش را نتیجه سرسختی ایران در مذاکرات معرفی کرده و از جمهوری اسلامی می‌خواستند کوتاه بیاید. اما ایران معتقد است اگر در این شرایط کوچک‌ترین امتیازاتی بدهد با فشارهای بیشتری مواجه می‌شود و لذا ایران در این وضعیت، رغبتی به مذاکره نشان نداد. در این میان یک مقام هسته‌ای سابق اروپا که اخیراً بازنشسته شد و هم‌اینک با مؤسسه ISIS آمریکا همکاری دارد، در اواخر شهریورماه گذشته در مذاکره با یک دیپلمات ایرانی گفته بود «نظر شخصی من این است که سطح بازی با ایران عوض شده است. ایران را باید به‌عنوان عضوی از کلوب بازدارندگی در نظر گرفت» وی می‌گوید: «ایران به شیوه زیرکانه‌ای هم قابلیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده و هم تنش‌ها را در حد قابل‌قبولی کنترل کرده است.»

آنچه آمریکا در PlanB انتظار داشت، یک ایران مضطرب و نگران بود و از این‌رو عوامل آن در این پلن‌ روی کلیدواژه «کار تمام است» تمرکز کردند و روزنامه با سابقه‌ای مثل نیویورک‌تایمز و شبکه تلویزیونی نامداری مثل CNN، ایران را با خبرها و تحلیل‌های دروغ بمباران کردند.

در این میان شبکه‌ CNN برای آنکه به اغتشاشگران بگوید زمان به‌هم‌ ریختن ایران فرارسیده، مدعی فوت رهبر عالی‌قدر ایران شد.

آمریکایی‌ها در کنار تشجیع آشوب‌طلبان، از این طریق می‌خواستند «اضطراب حداکثری» را به بدنه و رأس جامعه ایران وارد کنند و تن نیرومند «ایران قوی» را منفعل و سست نمایند اما آنچه اتفاق افتاد، آسیب‌ها و هزینه‌هایی بود که به جامعه ایران وارد شد که البته در زمانی نه چندان طولانی قابل ترمیم است. اما از آن طرف نظام با نشان دادن حداکثر «درایت و هوشمندی» ثابت کرد جنگ ترکیبی از این دست، اگرچه می‌تواند کشورهای مختلفی را از صحنه خارج کند اما در ذیل قدرت و تاب‌آوری ایران قرار دارد. اعدام اخیر دو عنصر جنایت‌کار اغتشاشات، نشان داد نظام در داخل، نگرانی ندارد.

ایران هزینه را پرداخته و نقشه B آمریکا را خنثی کرده است و هم‌اینک زمان حسابرسی است و کسانی که این ضربت‌ها را وارد کرده‌اند باید مورد پیگرد اقدامات متناسب ایران قرار بگیرند؛ تا معلوم شود هیچ اقدام ضدایرانی بدون هزینه نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    31 5
    فعلأ که شنیدن و دیدن اعطای رأفت اسلامی بیخودی به داعشی های اغتشاشگر داره مردم رو از وجود اقتدار در قوه قضائیه ناامید می کند
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      4 3
      اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان و مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد .جهاد تبیین شورای انقلاب فرهنگی ، صدا و سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد ،آموزش و پرورش و همه پدر و مادر ها عبارت است از : آگاه نمودن جوانان ما و مخصوصاً دانشجویان ، از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ .
  • US ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    18 6
    مردم از مماشات نظام در مقابل اغشاشگران قاتل و سلبريتى هاى معاند و اصلاح طلبان وابسته به غرب خيلى عصبانى هستند و منظر مجازات سخت آنها ميباشند. كوتاهى در مجازات تك تك اين خائنين خيانت به انقلاب و بى توجهى به حاميان نظام است و عواقب وخيمة را در پى خواهد داشت. با اين گروه منافق و معاند بايد انقلابى رفتار كرد و الا منتظر يك اغتشاش بزرگتر از اغتشاش بعدى باشيد.
  • US ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    5 8
    مردم از مماشات نظام در مقابل اغشاشگران قاتل و سلبريتى هاى معاند و اصلاح طلبان وابسته به غرب خيلى عصبانى هستند و منظر مجازات سخت آنها ميباشند. كوتاهى در مجازات تك تك اين خائنين خيانت به انقلاب و بى توجهى به حاميان نظام است و عواقب وخيمة را در پى خواهد داشت. با اين گروه منافق و معاند بايد انقلابى رفتار كرد و الا منتظر يك اغتشاش بزرگتر از اغتشاش بعدى باشيد.
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    32 5
    حالا نوبت اجرای پلنB ماست
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      21 4
      جمهوری اسلامی همچون کوه زاگرس سترگ و باصلابت و مقتدر سرجای خود مستقر هست و همه شیاطین و تفاله ها همه زورشان را زدند ولی نتوانستند 1 میلیمتر کوه را جابجا کنند.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      6 6
      آفرین پلن بی یعنی بمباران همه مناطق تسلیحاتی رژیم صهیونیست سنتکام باصدها هزارموشک حزب الله وحمله زمینی مقاومت به فلسطین اشغال شده وحمله موشکی باماهواره برکشتی اقیانوس پیما سایتهای موشکی درجهان ونیروهای نیابتی وتشییع کنندگان ومنتقدین به شهادت شهیدسلیمانی
  • خسخس IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    19 4
    اگر میخواهند برخوردها را شروع کنند که دارد دیر میشود ابتدا از داخل شروع شود و با افرادی که پا به پای دشمن در تبلیغات بر علیه ملت و تضعیف روحیه مردم با دشمن همکاری کردند مثل عباس عبدی ها و بعضی از اصلاح طلبان که دولت را بی عرضه خطاب میکردند که جز امتیاز دادن به غرب راه دیگری ندارد باید دستگیر و محاکمه شوند
  • خسخس IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 4
    اگر میخواهند برخوردها را شروع کنند که دارد دیر میشود ابتدا از داخل شروع شود و با افرادی که پا به پای دشمن در تبلیغات بر علیه ملت و تضعیف روحیه مردم با دشمن همکاری کردند مثل عباس عبدی ها و بعضی از اصلاح طلبان که دولت را بی عرضه خطاب میکردند که جز امتیاز دادن به غرب راه دیگری ندارد باید دستگیر و محاکمه شوند
  • adrian DE ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 2
    متاسفانه اینقدر لفتش داد قوه قضاییه که فرصتی برای برخورد پیش نیاد و زمینه هم برای اشوب های بعدی فراهم میشه
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    20 3
    سلبریتیها و سیاسیون خائنی همچون کرباسچی و پزشکیان و سران فتنه وهمچنین خواص احمق وساکت ومنفعل که به غیرازمفتخوری کاری بلدنیستند نیز باید تاوان بدهند!
  • ایران قوی IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    16 5
    بهتره علی کریمی مثل مووزوزی به فکر محافظ برای خودش باشه!!!
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      14 1
      لعنت به مریم لجنی کثافت و مصی وحشی نژاد.
  • سپنتا IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    7 1
    دولت بایدن دشمن شماره یک مردم ایران و مانع دستیابی ایرانیان به حقوقشان از طریق تقویت گرههای تروریستی است.چیزی که در افغانستان هم با تقویت طالبان حاصل شده است
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 2
    ان شاءالله با قدرت تمام و بدون فوت وقت انتظار نه تنها ملت شهید داده و انقلابی و بلکه تمامی آحاد مظلوم جامعه ایران از جنایتکاران پشت پرده و حامیان مالی و تبلیغاتی این آشوب های کثیف و ننگ آور گرفته شود. باید آرانش و امتیت از اشراف حرام خوار و فرزندان ابلیس و ضد دین هر چه زودتر گرفته شود. مهمتر از دشمن بیرونی از پا انداختن و حذف زباله های سیاسی و اقتصادی و بوق های دشمن در داخل است.
  • ناشناس IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    22 3
    ایران عزیز ماتا آخرین قطره خون خود در برابر دشمنان تادندان مسلح ایستاده ایم دشمنان بدانند که پشتیبان این مملکت شهدا هستند.
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    8 3
    الان یه سوال بزرگ از جمهوری اسلامی دارم، بی بی سی و اینترنشنال همش از دو منطقه تهران یعنی چیتگر و اکباتان گاهی فیلم منتشر میکنن و میگن تجمع کردن، اونم با تعداد انگشت شمار و پوچ، سوالم از شما اینه که اگه این ویدیو ها واقعی باشن هدفتون از اینکه اکباتان و چیتگر رو جمع نمیکنید و دارید تماشا میکنید دقیقاً چیه!!؟؟ باز میخواین کامل موضوع نخوابه تا یه عده امیدوار بمونن دوباره آشوب به پا کنن؟؟ دقیقاً هدفتون چیه از این کار؟؟ دیگه بساط این چیزارو جمع کنید هیچ کجا چند هفتش که خبری نیست شکست بی سابقه ای خوردن تموم شده اما دیگه اینکه اجازه بدید چند نفر توی دو شهرک تجمع چند نفره برگزار کنن تا خوراک چرند گویی برای اینترنشنال و بی بی سی درست کنن چه معنی میده؟ مگه چیتگر و اکباتان خودمختارن؟ درسته که عین دیوونه ها جمع میشن الکی برای خودشون توهم میزنن اما وقتی میبینید اگه یک نفر هم شعار بده خارج از کشور اینترنشنال و بی بی سی از تدام خیزش مسخره و خنده دار انقلابیشون دم میزنن دیگه جایی برای تحمل این چیزا باقی نمیزاره باید جمع کنید، اگه چرندگویی های اینترنشنال و بی بی سی نبود نباید جدیشون میگرفتید باید نادیده میگرفتید تا همینجوری سالها جمع بشن الکی دور هم شعار بدن اهمیتی نداشت اما حالا مسأله اینه که دارن سواستفاده میکنن پس باید حتی یک نفر هم باشه جلوگیری بشه.
  • س ح IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    12 1
    قهرمانان حوزه امنیت درایران مثل همیشه حماسه اف یدند وشهدا طبق روال همیشگی تاریخ ایران واسلام هزینه این حماسه را باخون خود دادند وحالا نوبت مردم است که دنباله رو راه شهدا در مکتب حسین باشند اتحاد درمقابل یزیدیان زمان جز-ِ اول آن است
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    21 2
    قرار ما با قطر تا اتمام جام جهانی بود.
  • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    21 2
    همه دلخوشی صهیون ها و یانکی ها در داخل ایران برای به بار نشستن نقشه هایشان به سرمایه هایشان یعنی اصلاح طلبان تهوع آور بوده و هست!!!
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    17 1
    آفرین
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    8 1
    روزنامه های نوکر غرب که همیشه دم لیسرغربربودند مثل شرق که اشوبها را کلید زد باید محاکمه بشن وقوه قضاییه به هیچ وجه نباید از مجازان هنرمندان اشوب طلب که از مال مفت بیتالمال میلیاردی وبدون پرداخت مالیات تغذیه میکنند ور سانه های مدافع اغتشاشات که بعضا مثل شرق خود اغتشاشاتذرا طرح ریزی کرده بودند باید برخورد شدید بشود تا هر دروغ پرداز رسانه ای عامل قتل عام مردم نشود ودر چاهی که خود کنده گرفتار شود
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 1
    با سلام تحلیل جامع، راهبردی و کاملا درت و واقع بینانه است. طبعا همزمان با مدیریت این بحران زمان حسابرسی نیز از راه می رسد. این حسابرسی نبایستی به عوامل و دلائل نزدیک بحران محصور بماند بلکه این فرصتی برای فعال کردن مفهوم بازخورد سیستمی است و در سایه آن بسیاری از عوامل ناکارآمدی را بایستی شناسائی و با هدف گذاری ها هوشمندانه در رفع و رجوع آنها همت لازم بکار گرفته شود.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 1
    با سلام تحلیل جامع، راهبردی و کاملا درت و واقع بینانه است. طبعا همزمان با مدیریت این بحران زمان حسابرسی نیز از راه می رسد. این حسابرسی نبایستی به عوامل و دلائل نزدیک بحران محصور بماند بلکه این فرصتی برای فعال کردن مفهوم بازخورد سیستمی است و در سایه آن بسیاری از عوامل ناکارآمدی را بایستی شناسائی و با هدف گذاری ها هوشمندانه در رفع و رجوع آنها همت لازم بکار گرفته شود.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    15 1
    خدا کند نیروهای انتظامی، اطّلاعاتی و قضایی به موقع در مورد تمامی آتش بیاران معرکه ی آشوب، اقدام قاطعی انجام دهند که دیگر کسی جرأت هم راهی با دشمن را نداشته باشد.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    12 1
    دستان غربی عبری ها را در ایران قطع کنید بزرگترین ضربه را به آنها زدید. اصلاح طلبان وطن فروش فتنه گر دستان غربی عبری ها در ایران هستند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    8 1
    آمریکا علنا و بدون هرگونه پرده پوشی و با تمام توان در حال مخاصمه با ایران است، معذالک متاسفانه این ایران است که همچنان با گشاده رویی بدنبال توافق با گروه متخاصم است. باید هدف از هرگونه مذاکره با طرف متخاصم ذلیل شده را به تسلیم طرف مقابل در برابر خواسته های خود تغییر دهیم ولا غیر.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    4 1
    خوب هر میگید، هر فرماندهان نظامی میگن، هی جناب کنعانی زحمت می کشند و پشت سر هم بیانیه وزارت خارجه رو می خوانند!!! عمل کو؟! اقدام چیست؟ به خدا ملت هم اگر تحرکی و اقدامی از جانب نظام نبینند با این حجم گرانی های افسار گسیخته معلوم نیست چی به فکرشون برسه!!! بابا یه حرکتی به اقدامی یه ضرب شستی، خشک و خالی که نمیشه!!!
  • مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 2
    اول ازهمه روحانی عیال هاشمی ودار ودسته شون را بگیرید
  • دلاوری IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 1
    من که چشم آب نمیخوره
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      آب رابادهان می خورند چشم جای آبخوری نیست - ا
  • محمدایوب IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 0
    حالا نوبت رسیدگی ومحاکمه سربازان وسرمایه های اسراییل است که نقش اسب تروای آمریکا واسراییل را در کشور بازی می کنند واکنون که اغتشاشات به پایان رسیده با اخلال در روند بازار ارز وخودرو ادامه اغتشاشات را در اقتصاد دنبال می کنند ابتدا باید با محاکمه پزشکیان وکرباسچی که تهمت قتل آن دختر کومله را به نیروی انتظامی زدند شروع کرد واخوندی وروحانی وهمپالگی هایشان را به نوبت محاکمه کرد تا ریشه فتنه خشکانده شود وقوع قضاییه هم دست از مماشات وتعلل بردارد تا دل خانواده شهدا خصوصا شهدای امنیت را خون نکند
  • هادی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    2 1
    دشمن درجه یک این خاک، خائنین داخلی هستن که امید ضربه زدن به ایران رو تو دل دشمن خارجی زنده میکنن. اگر جمهوری اسلامی خام بشه و رعفت اسلامی پیشه کنه جفا و خیانتی بزرگتر به انقلاب اسلامی انجام داده. دست دشمن در داخل قطع بشه دشمن بیرونی هیچ غلطی نمیتونه بکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس