یک کشته و ۳ زخمی براثر تیراندازی نزدیک مدرسه ای در شیکاگو

منابع خبری از کشته و زخمی شدن چهار نفر درپی تیراندازی نزدیک دبیرستانی در ایالت شیکاگو آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از وقوع تیراندازی در نزدیکی یک مدرسه در ایالت شیکاگو آمریکا که یک کشته و چند زخمی برجا گذاشت، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در این تیراندازی که در نزدیکی دبیرستانی در ایالت شیکاگو روی داد یک دانش آموز نوجوان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس شیکاگو گفت که این چهار نفر در بیرون مدرسه هدف تیراندازی قرار گرفتند و همگی به بیمارستان منتقل شدند.

لازم به ذکر است که آزادی خرید و فروش سلاح گرم و حمل آن عامل اصلی چنین کشتارهایی در این کشور است. علیرغم مخالفت ظاهری مقامات این کشور نسبت به قوانین فعلی مرتبط با حمل و خرید و فروش سلاح گرم، لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا امکان هرگونه اعمال تغییرات در محدود کردن سیاست‌های یادشده را سد کرده اند.

پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیراً نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند.

این در حالیست لابی پرقدرت اسلحه سازی در آمریکا که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ پیشتر اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است و این موضوع چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای می‌گذارد. قدرت و نفوذ لابی‌های کارخانجات تولید سلاح در لایه‌های قدرت آمریکا، از مهمترین دلیل انفعال در مقابل کشتارهای کور و بی‌توجهی به به‌روزرسانی قوانین حمل سلاح گرم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس