کد خبر 1446492
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
زلنسکی: برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار دارم

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد رایزنی های همتای فرانسوی او با رئیس جمهور روسیه را امری بی فایده می داند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار گرفته است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «ال سی آی» فرانسه اعتراف کرد که برای نشستن پای میز مذاکره با مسکو تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس جمهور اوکراین، بدون اشاره صریح به کشور خاص، گفت: هستند کسانی که از من می خواهند پشت میز مذاکره بنشینم. اما من موضوعی برای مذاکره با روسیه نمی بینم.

زلنسکی در ادامه اشاره ای هم به تلاش «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای رایزنی و حفظ کانال ارتباطی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه داشت و گفت که هیچ فایده ای در این کار نمی بیند.رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: تصور نمی‌کنم این مذاکرات بتوانند به نتیجه‌ای منجر شود.

روزنامه پولیتیکو ماه گذشته به نقل از منابع آگاه خود خبر داد که رئیس‌جمهور اوکراین مجبور شده است از ادعای پیشین خود در مورد عدم امکان مذاکره با دولت ولادیمیر پوتین عقب نشینی کند و علت آن نیز تحرکات صورت گرفته از سوی دولت بایدن است. پولیتیکو تغییر در مواضع دولت کی‌یف را به گفتگوهای طولانی میان کی‌یف و واشنگتن، از جمله در جریان سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا به کی یف ارتباط داد.

پیش تر کاخ سفید ادعا کرد که تصمیم گیری در مورد زمان برگزاری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین برعهده رئیس جمهور اوکراین است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر جنایت های نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • عمو IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    فشار مال جای دیگه ست مال مذاکره نیست.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    9 0
    تو از اولش مترسک بودی وحالا هم مجبوری هرچی بگن گوش کنی!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    روسیه باید گروههای داوطلب آمون را باید اجازه دهد خارج از چهارچوب ارتش و زیر نظر وی شکل بگیرند این افراد و گروهها کارائی شان بیشتر از ارتش است خصوصا در جنگ با چریکها اوکراینی گروههای همچون مدافعین وطن و از این قبیل اسامی به مقامات هم برسانید این کار را اردوغان انجام داده است و در لیبی توانسته قدرت را در زمین از دست گروههای ژنرال حفتر تحت حمایت روسیه خارج کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس