آمریکا کمک‌های نظامی به اوکراین و تایوان را افزایش می‌دهد

در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه واشنگتن در نقاط مختلف جهان، نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار افزایش کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین و تایوان شدند.

به گزارش مشرق، قانون‌گذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار گنجاندن افزایش میزان حمایت نظامی از تایوان و اوکراین در بودجه سال آینده این کشور شدند.

به نوشته «هیل»، روسای کمیته روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به همراه شمار دیگری از نمایندگان و سناتورهایِ هر دوحزب، خواستار کمک ۵۰۰ میلیون دلاری برای کمک نظامی به اوکراین و ۲۵۰ میلیون دلار دیگر برای متحدان اوکراین شدند

درباره تایوان نیز نمایندگان آمریکا، خواستار کمک فوری ۵۰۰ میلیون دلاری به این جزیره شدند و علاوه بر این پیشنهاد کمک ۱ میلیارد دلاری را هم ارائه داده‌اند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    بعد گفتن از ترس روسیه امریکا جرات کمک به اکراین نداره. الانم که داره کمک میکنه بهش میگن داره باعث تخریب اکراین میشه. کاش جراحی کاشت مغز بیاد برای این عزیزان تهی کله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس