کد خبر 1446627
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
رسانه لبنانی مدعی دیداری احتمالی بین ایران و عربستان در امان شد

یک نشریه لبنانی امروز شنبه مدعی شد که دیداری احتمالی بین ایران و عربستان در حاشیه نشست منطقه ای چند جانبه هفته جاری در شهر امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری النشره نوشت: امان پایتخت اردن در هفته جاری (۲۰ دسامبر) میزبان نشست منطقه ای چندجانبه ایران، ترکیه، عربستان و چند کشور دیگر منطقه حول محور تحولات عراق خواهد بود.

این نشریه افزود: به رغم اینکه چندین منبع لبنانی از نهایی شدن پرونده بحران انتخاب ریاست جمهوری این کشور در این نشست خبر داده اند، اخبار بدست آمده حاکی از احتمال دیدار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران در حاشیه این نشست است.

این رسانه در عین حال به نقل از منابع آگاه به روند مذاکرات عربستان و ایران نوشت: سه دیدار پیشین مسئولان تهران و ریاض در بغداد، نتیجه ملموسی نداشته است.

براساس النشره، این منابع خاطرنشان کردند: عربستان درخواست داشته مساله جنگ یمن به عنوان نقطه آغاز برای گشودن صفحه جدیدی بین دو طرف درنظر گرفته شود؛ در حالی که ایران ابتدا خواستار بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور شده بود و بنابراین مذاکرات در همین حد متوقف شده است.

این منابع تاکید کردند: پرونده لبنان در جریان مذاکرات عربستان و ایران مطرح نشده است.

النشره افزود: با این حال، این منابع با تاکید بر "اهمیت نشست چندجانبه در پایتخت اردن که به ابتکار فرانسه برگزار می شود، خبر دادند که در حاشیه این نشست، دیدار مهمی در این زمینه بین ایران و عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

کاخ الیزه پیش از این، از برگزاری یک نشست منطقه‌ای در اردن تا پیش از پایان سال جاری خبر داده بود که با حضور عراق و کشورهای همسایه و مشارکت فرانسه، برگزار می شود. .این نشست در پی کنفرانس ۲۸ اوت سال گذشته میلادی برگزار می شود.

این خبر در پی تماس تلفنی مکرون با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اعلام شد.

گفتنی است در اولین نشست از این دست، در بغداد، کشورهای فرانسه، اردن، مصر، قطر، عربستان سعودی، امارات، کویت، ایران و ترکیه شرکت کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 1
    دیدار اشتباه است، اول تنبیه، بعد مذاکره، اونهم نه در سطح ریاست جمهوری.
  • محمد IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    بن سلمان باید دست آیت الله ابراهیم رئیسی را ببوسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس