کد خبر 1446656
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
شیرینی شب یلدا گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: قیمت شیرینی برای شب یلدا افزایش نداشته و مطابق با قیمت‌های ابتدای امسال است.

به گزارش مشرق، علی بهره‌مند گفت: بعد از حذف ارز ترجیحی در ابتدای سال جاری و آزاد شدن قیمت روغن خوراکی که یکی از مواد اولیه تولید شیرینی است، قیمت گذاری شیرینی که سالانه توسط اتحادیه و نظارت سازمان حمایت و ... انجام می‌شد حذف شد و لذا واحدهای تولیدی قیمت تولیدات خود را بر حسب عرضه و تقاضا و کیفیت تعیین می‌کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران بیان داشت: براین اساس مانند سال‌های قبل قیمت شیرینی برای شب یلدا از سوی اتحادیه اعلام نشد.

وی با بیان اینکه قیمت شیرینی یکبار در ابتدای امسال بعد از حذف ارز ترجیحی افزایش یافت، گفت: بعد از آن تغییر قیمت خاصی اعمال نشده و در جهت رفاه حال مردم ، واحدهای صنفی تلاش کرده‌اند قیمت شیرینی را ثابت نگهدارند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی بیان داشت: اگرچه قیمت شیرینی مانند گذشته تعیین نمی‌شود اما حدود قیمت و به عبارتی حداقل و حدکثر قیمت شیرینی مشخص است و براساس کیفیت تولیدکنندگان مکلفند از قیمت‌های تعیین شده تبعیت کنند.

وی افزود: به عنوان مثال قیمت حداقل و حداکثر هر کیلوگرم شیرینی خشک بر اساس کیفیت بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و قیمت حداقل و حداکثر هر کیلوگرم شیرینی تر براساس کیفیت بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان باید این محدوده قیمتی را رعایت کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با بیان اینکه بازار در رکود بسر می‌برد، گفت: با توجه به مشکلاتی اقتصادی، مردم مانند گذشته برای خرید شیرینی اقدام نمی‌کنند اما امیدواریم که بازار شب یلدا برای فعالان این صنف بازار پررونقی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    1 0
    ما که یلدا نداریم
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    مگه قرار بود گرون بشه؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس