کد خبر 1445065
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
شیرینی شب یلدا گران می شود؟ | جدول قیمت انواع شیرینی خشک و تر

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران اعلام کرد: قیمت یک کیلوگرم شیرینی خشک در محدوده ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و شیرینی تر هم از کیلویی ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، هر سال، تقاضا برای خرید شیرینی در آستانه شب یلدا افزایش می‌یابد. اما به نظر می رسد با گرانی شیرینی از ابتدای سال به علت حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت مواد اولیه، شب یلدای امسال دیگر مانند سال های قبل شاهد صف های طولانی در شیرینی فروشی ها نباشیم. گرچه به گفته علی بهره مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران قیمت ها در شب یلدا گران تر نخواهد شد اما طبق پیش بینی برخی از شیرینی فروشان به علت کاهش قدرت خرید مردم، بازار پر رونقی مانند سال های قبل نخواهیم داشت.

بهره مند در خصوص قیمت شیرینی در شب یلدا می گوید: از سال ۱۴۰۰ که اتحادیه قیمت های دستوری نمی دهد، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت های بازار هستند. اما از آنجا مواد اولیه افزایش نیافته افزایش قیمتی در شب یلدا نخواهیم داشت.

بهره مند حذف قیمت دستوری را به سود مردم می داند و اظهار می کند: حذف قیمت دستوری به نفع مصرف کننده است چرا که در بازار رقابت ایجاد می کند و قیمت ها بر اساس متریال مصرفی و کیفیت عرضه، تعیین می شود که قیمتی منصفانه و مناسب خواهد بود. البته ما نیز به عنوان ناظر در بازار حضور داریم و اگر کسی شکایتی داشته باشد به آن رسیدگی می کنیم.

طبق گفته رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران قیمت یک کیلوگرم شیرینی خشک در محدوده ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و شیرینی تر هم از کیلویی ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است که این قیمت ها در شب یلدا گران نخواهد شد.

در ادامه با رصد قیمتی در بازار و شیرینی فروشی های سطح شهر به قیمت برخی از پرفروش ترین شیرینی های خشک و تر در شب یلدا اشاره می کنیم:

متوسط قیمت انواع شیرینی خشک در بازار

نوع شیرینی

یک کیلوگرم (قیمت به تومان)

زبان

۱۰۵۰۰۰

دانمارکی

۱۰۵۰۰۰

کیک یزدی

۸۵۰۰۰

مربایی

۱۱۵۰۰۰

بهشتی

۱۰۹۰۰۰

کلمپه

۷۰۰۰۰

کشمشی

۱۱۰۰۰۰

نخودچی

۱۸۰۰۰۰

برنجی

۱۸۵۰۰۰

متوسط قیمت انواع شیرینی تر در بازار

نوع شیرینی

یک کیلوگرم (قیمت به تومان)

خامه ای

۱۳۵۰۰۰

لطیفه

۱۳۵۰۰۰

رولت

۱۲۵۰۰۰

ناپلئونی

۱۲۵۰۰۰

چیز کیک

۱۱۰۰۰۰

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف از همدان IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    راستی شیرینی گل محمدی چند؟ میگن کیلویی 9000تومنه چون یادمه اون موقع که بحث تغییر نام شیرینی دانمارکی داشت توسط شما پیگیری می شد قیمتش همین بود .
  • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 1
    بهتراست شمااعلام نکنید،هراقدام شماباعث خرابی بازارومنجربه گرانی می‌شود.مثال کیک یزدی را۶۰تومن میدن شما۸۰اعلام کردین تمام قیمت‌های شما اینجوریه فقط سرتون توآخورخودتون باشه بابازارکارنداشته باشین.
  • بشیر IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    عمده مواد مورد مصرف در شیرین های خشک آرد ، شکر ، روغن و تخم مرغ است . گرانترین ماده مورد استفاده روغن کیلویی ۶۵ هزار تومان است . اگر فرض بگیریم شیرینی خشک تماماً با روغن کیلویی ۶۵ هزار تومنی درست شده ، چرا باید به چنین قیمت دولتی !!! فروخته شود ؟ عمده مواد شیرنی خشک یعنی بیش از ۶۰ درصد آن آب و آرد است که قیمت چندانی حتی با گران شدن آرد ندارد . این قیمت گذاری ها بر اساس کدام کار کارشناسی انجام میشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس