«ماهواره ناهید» به‌زودی به فضا پرتاب خواهد شد/ نسل‌های جدید «خیام» را می‌سازیم| گفت‌وگوبا زارع‌پور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که تا پایان امسال حداقل دو ماهواره به فضا پرتاپ خواهند شد و ماهواره‌های دیگری هم در صف پرتاپ هستند.

به گزارش مشرق، عیسی زارع پور درباره آخرین وضعیت پرتاپ ماهواره ناهید ۱ و ۲ گفت: این دو ماهواره در حال آماده شدن هستند که انشالله تا پایان سال پرتاب‌هایی خواهیم داشت.

سری ماهواره‌های «ناهید» ماهواره‌های مخابراتی هستند که در کشور توسط پژوهشگاه فضایی ساخته شده‌اند؛ ماهواره ناهید یک، بهمن سال ۱۳۹۵ در مراسم روز فناوری فضایی رونمایی شد. «ناهید۱» برای اولین بار در کشور، در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران به کارفرمایی سازمان فضایی ایران طراحی و ساخته شده و ماموریت‌های آن در راستای دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، مطرح و در یک ماهواره پیاده‌سازی شده است.

ماهواره «ناهید ۲» جزو ماهواره‌های با فناوری ارتباط مخابراتی و مجهز به تراستر و دارای توان انجام مانورها و اصلاحات مداری نیز است و می‌تواند یک گام مهم در مسیر ساخت منظومه‌های مخابراتی ارتفاع پایین به حساب آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این را هم گفت که ماهواره دیگری در صف پرتاپ هستند.

زارع پور به برنامه طراحی و ساخت ماهواره های تحقیقاتی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه این است که تا پایان سال حداقل دو پرتاپ ماهواره ای داشته باشیم که در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 0
    خیلی خیلی عقب افتادیم
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 1
    داداچ ناسلامتی دکترای مخابرات داری و باهوشی. اول پرتاب موفق انجام بده بعد اعلام کن.
  • AU ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    ماشاالله دولت ریسی خوب انجام کرد و انشاالله نوبت بعد فضانوردی ایرانی به فضا بفرسند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس