کد خبر 1446891
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
پافشاری سازمان لیگ فوتبال به برگزاری داربی ۹۹

در حالی که استانداری اعلام کرده داربی ۹۹ پایتخت باید به دلیل آلودگی هوا لغو شود، مدیران سازمان لیگ به برگزاری آن پافشاری می‌کنند.

به گزارش مشرق، برگزاری دربی ۹۹ در روز سه شنبه به دلیل آلودگی هوای تهران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران دیروز (شنبه) درباره وضعیت برگزاری داربی در روزهای آلوده تهران توضیح داد: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی عمومی در محیط‌های باز تا روز چهارشنبه متوقف است فعالیت‌های قهرمانی نیز تعطیل خواهد بود. بر همین مبنا احتمالا دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در روز سه شنبه لغو خواهد شد و نیاز است که این موضوع به عنوان پیش آگاهی به فدراسیون فوتبال اعلام شود.

البته سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره موضع استانداری درباره برگزار نشدن داربی در روز سه شنبه اعلام کرد که به دلیل پایان وقت اداری، هنوز نامه استانداری را ندیده است و تصمیم‌گیری راجع به برگزاری داربی ۹۹ را به امروز (یکشنبه) موکول کرد.

بیشتر بخوانید:

چند تماشاگر دربی ۹۹ را از نزدیک تماشا می‌کنند؟

در حال حاضر تلاش مسئولان سازمان لیگ، برگزاری داربی در روز سه شنبه است، زیرا در حال حاضر که همه نگاه‌ها به دیدار روز سه شنبه استقلال و پرسپولیس است، یک بازی دیگر هم در همان روز در تهران برگزار خواهد شد؛ دیدار پیکان - تراکتور. از همین رو سازمان لیگ هنوز به مسئولان این تیم‌ها درباره لغو داربی و پیرو آن، لغو دیدار پیکان - تراکتور چیزی نگفته‌است و در همین راستا تراکتوری‌ها قصد دارند فردا (دوشنبه) برای مصاف با پیکان به تهران بیایند.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید در جلسه امروز کفه ترازو به سمت سازمان لیگ سنگین‌تر است یا استانداری، تا تکلیف برگزاری داربی روز سه شنبه مشخص شود. در صورت لغو داربی، براساس بند ۲ ماده ۱۳ آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر در صورت لغو مسابقه، بازی باید با ۲۴ ساعت تاخیر برگزار شود با این حال، باتوجه به صحبت‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، فعالیت‌های ورزشی تا روز چهارشنبه تعطیل است، احتمالا این دیدار با ۲۴ ساعت تاخیر هم نتواند برگزار شود و با ۴۸ ساعت تاخیر به روز پنجشنبه موکول شود. البته طبق بند ۴ ماده ۱۲ آیین نامه برگزاری مسابقات، سازمان لیگ می‌تواند در صورت وجود آلودگی هوا، مسابقه را در زمان و مکان دیگری که تشخیص می‌دهد، برگزار کند و همه عوامل مسابقه ملزم به همکاری هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس