کد خبر 1447269
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
وقوع انفجارهای متعدد در کی‌یف/ اوکراین: زیرساخت‌های حیاتی هدف حملات امروز

مقام‌های اوکراینی روز دوشنبه اعلام کردند که به دنبال حملات هوایی امروز روسیه، به زیرساخت‌های حیاتی این کشور در منطقه کی‌یف آسیب وارد شده است.

به گزارش مشرق، صبح امروز انفجارهای مهیبی در کی‌یف پایتخت اوکراین و مناطق اطراف آن شنیده شد.

بر این اساس، در گزارش‌های اولیه مشخص نبوده که آیا این انفجارها ناشی از برخورد پهپادها به اهدافشان بوده و یا صدای انفجار نابودی آن‌ها بر اثر سامانه‌های پدافند هوایی.

اداره نظامی کی‌یف ساعاتی پیش در تلگرام نوشت: پایتخت در مقابل چندین موج حملات پهپادی مقاومت کرده و از بیش از ۲۰ پهپادی که صبح امروز در حریم هوایی کی‌یف ثبت شد. پدافند هوایی حدود ۱۵ فروند را منهدم کرده است.

گزارش دیگری از شبکه خبری نکستا (NEXTA)، با تایید وقوع انفجارها و آسیب به زیرساخت‌های حیاتی در منطقه کی‌یف، شمار پهپادهای شناسایی شده را ۳۵ اعلام کرده است.

در این میان گزارش‌ها از برگزاری رزمایش نظامی روسیه در بلاروس حکایت دارند اما هنوز مشخص نیست این رزمایش که با هدف ارزیابی آمادگی و ظرفیت این نیروها که پیشتر به این منطقه اعزام شده بودند برگزار می‌شود، در چه زمان و مکانی در بلاروس انجام خواهد شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به تازگی گزارش داد که برگزاری رزمایش نیروهای روسی در بلاروس، اوکراینی‌ها را نسبت به یک حمله قریب الوقوع نگران کرده است.

این درحالی است که وزارت دفاع بلاروس در ماه اکتبر (مهر/آبان) اعلام کرده بود ۹ هزار سرباز روسی به عنوان بخشی از یک گروه‌بندی منطقه‌ای از نیروها برای محافظت از مرزهای خود به این کشور اعزام شده‌اند.

روسیه ۲ روز پس از حمله به پل ارتباطی شبه جزیره کریمه، در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) عملیاتی را علیه زیرساخت‌های تاسیساتی اوکراین آغاز کرد. از زمان آغاز حملات هوایی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین، آژیر هشدار حمله هوایی را می‌توان هر روز در بخشی از این کشور شنید.

این حملات به مراکز انرژی، دفاع، فرماندهی نظامی و ارتباطات در تمام اوکراین انجام می شود که موجب قطعی وسیع برق در این کشور شده است.

هفته گذشته، دنیس شمیگال نخست وزیر اوکراین با اعلام اینکه در پی حملات موشکی روسیه، تمام نیروگاه‌های برق‌آبی و حرارتی اوکراین دچار آسیب شده و حدود ۴۰ درصد از تاسیسات شبکه ولتاژ بالای این کشور نیز خسارت دیده‌اند، نسبت به اعمال محدودیت‌های قابل توجه برای مصرف برق در زمستان به شهروندان اوکراینی هشدار داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    5 0
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    پوتین باید بسیج مردمی روسیه را تحت نظارت مستقیم خودش باید تاسیس نماید و تا نابودی امپریالیسم ان را حفظ نماید به این شکل هزاران نفر از مردم روسیه که فعلا نمی توانند به ارتش روسیه کمک کنند به آن می پیوندند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    2 0
    همه می دانند اوکراین قصد تشکیل اسرائیل دوم را دارد و متحد بزرگ صهیونیزم بین الملل است چرا سپاه ایران از توقیف کشتی انگلیسی و سرنگونی هواپیمای امریکایی و اسرائیلی نمی ترسد اما وزارت خارجه از ارسال سلاح به روسیه می ترسد و مرتب تکذیب می کند چرا وزارت خارجه با نیروهای ارزشی همسو نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس