کد خبر 1447271
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی آمریکا/ واشنگتن همچنان در مسیر رویکرد نظامی‌گری

هزینه‌های نظامی آمریکا در میانه جنگ اوکراین و آنچه واشنگتن تهدید از جانب چین و روسیه می‌داند، به شدت نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی عنوان کرد: چشم‌انداز افزایش تهدیدهای نظامی از جانب چین و روسیه حمایت دو حزبی در آمریکا را برای افزایش هزینه‌های نظامی پنتاگون برانگیخته است. از همین رو انتظار می‌رود که ساخت تسلیحات ورای آنچه برای جنگ اوکراین نیاز است، افزایش پیدا کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، کنگره در هفته‌های پیش رو به دنبال تایید نهایی بودجه نظامی ملی برای سال مالی جاری است که تقریبا ۸۵۸ میلیارد دلار برآورد شده است. این میزان ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از چیزی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درخواست کرده بود.

طبق این گزارش، هزینه خرید نظامی در سال آینده به شدت افزایش پیدا می‌کند که از جمله آن می‌توان به رشد ۵۵ درصدی بودجه ارتش برای خرید موشک‌های جدید و ۴۷ درصد افزایش برای خرید سلاح‌های نیروی دریایی می‌شود.

نیویورک تایمز همچنین اضافه کرد: شرکت لاکهید مارتین بیش از ۹۵۰ میلیون دلار سفارش موشک از جانب پنتاگون دریافت کرده تا انبارهای تسلیحات مورد استفاده برای اوکراین را پر کند. در این راستا ارتش آمریکا نیز سفارش بیش از ۲ میلیارد دلار برای دریافت سامانه‌های موشکی به شرکت ریتیان تکنولوژی داده است.

در این میان متحدان واشنگتن در اروپا و آسیا نیز سفارش‌های بیشتری را به شرکت‌های دفاعی آمریکایی دادند تا خودشان را در مقابل تهدیدهای فزاینده جهانی مسلح کنند. ژاپن در ماه جاری هزینه دفاعی خود را در ۵ سال آینده دو برابر کرد و به نظر موضع صلح طلبی که عمدتا از سال ۱۹۴۵ حفظ کرده بود را کنار گذاشته است.

ترکیب جنگ اوکراین و ظهور یک دوره جدید از تقابل ابرقدرت‌ها، تلاش‌ها را برانگیخته تا صنعت نظامی تسلیحات را به ارتش‌ها تزریق کند. این مساله در برخی موارد به یک فوریت تبدیل شده و آمریکا و متحدان ناتو همچنان به دنبال سرازیر کردن تسلیحات به سمت اوکراین هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس