کد خبر 1447378
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
چین و روسیه رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای دریایی این کشور و چین، به مدت یک هفته رزمایش نظامی مشترک در دریای شرقی چین برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق، در ادامه همکاری‌های چین و روسیه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی، ارتش‌های دو کشور رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای دریایی این کشور و چین، از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ دسامبر رزمایش نظامی مشترک در دریای شرقی چین برگزار می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت این رزمایش دریایی مشترک که به‌صورت سالیانه از سال ۲۰۱۲ برگزار می‌شود، شامل شلیک موشک و توپخانه خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «هدف اصلی این رزمایش، تقویت همکاری دریایی بین روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا-اقیانوسیه است».

دولت‌های پکن و مسکو در ماه فوریه امسال و چند روز قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، سند همکاری «راهبردی بدون محدودیت» امضا کردند.

وزارت روسیه همچنین افزود که چهار کشتی جنگی از این کشور شامل ناو موشک‌انداز «واریاگ» و شش شناور نظامی چین به همراه بالگردها و جنگنده‌های دو طرف در این رزمایش دریایی یک هفته‌ای شرکت می‌کنند.

بر این اساس، کشتی‌های جنگی روسی روز دوشنبه از بندر «ولادی‌ووستوک» حرکت کرده تا به محل برگزاری رزمایش در دریای شرق چین برسند.

پیش از این نیز «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه به «لی کچیانگ» همتای چینی خود گفت: «روسیه آماده است تا مشترکا با چین در برابر چالش‌های نوظهور و افزایش فشار خارجی مقاومت کند.»

میشوستین در این‌باره توضیح داد:«کشورهای ما رویکرد یکسانی نسبت به بسیاری از مشکلات موجود دارند. ما از شکل گیری ساختار چند قطبی در روابط بین‌الملل دفاع می کنیم. ما آماده‌ایم به طور مشترک برابر چالش‌های در حال ظهور و افزایش فشار خارجی مقاومت کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس