فشار آمریکا و انگلیس بر آرژانتین در عقب نشینی از خرید جنگنده‌های چینی

منابع آگاه از فشار انگلیس و آمریکا بر آرژانتین در دست کشیدن از خرید جنگنده‌های جی-17 ساخت چین خبر دادند.

به گزارش مشرق، تحلیلگران چینی گفتند علیرغم اینکه رئیس جمهور آرژانتین اخیرا برنامه خرید جنگنده‌های ساخت چین را رد کرد، اما مذاکرات آرژانتین برای خرید هواپیماهای نظامی از چین احتمالا ادامه خواهد یافت.

به نوشته شماره دوشنبه وبگاه «چاینا مورنینگ پست» «آلبرتو فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین هفته گذشته اعلام کرد که این کشور به این زودی‌ها هیچ هواپیمای نظامی خریداری نخواهد کرد.

وی این سخنان را در حالی بیان کرد که اخیرا رسانه‌ها گزارش دادند مقامات این کشور در حال بررسی خرید جمله «جی اف-۱۷» چین و جنگنده‌های «اف-۱۶» دست دوم آمریکایی است.

دو تحلیلگر نظامی چینی گفتند که ممکن است مداخله آمریکا و انگلیس یکی از دلایل آرژانتین برای خروج از این برنامه در حال حاضر باشد. اقتصاد آشفته این کشور نیز ممکن است باعث به تعویق افتادن این برنامه شده باشد. آرژانتین باید منابع خود را به موارد مهمتری تا خرید هواپیماهای نظامی اختصاص دهد.

پیشتر دولت آرژانتین خرید انواع انواع بالقوه در نظر گرفته جنگنده ازجمله جی اف-۱۷ ساخت مشترک توسط چین و پاکستان، «میگ -۳۵» ساخت روسیه و جنگنده «تجاس» ساخت هند را در نظر داشت.

سال گذشته، دولت آرژانتین ۶۶۴ میلیون دلار در بودجه خود برای خرید جنگنده‌های چند منظوره را برای به‌روز رسانی نیروی هوایی خود اختصاص داد.

«ژو چنمینگ» تحلیلگر اندیشکده علوم و فناوری نظامی «یوان وانگ» مستقر در پکن، گفت که آمریکا، آرژانتین را برای خروج از طرح خرید از پکن تحت فشار قرار داده است.

ژو گفت: « آمریکایی‌ها به شدت فشار می‌آورند، بنابراین موضوع جی اف-۱۷ ممکن است در کوتاه‌مدت متوقف شود اما این امکان وجود دارد که آرژانتین در آینده خرید این جنگنده یا سایر انواع دیگر را از پکن مورد بررسی قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس