کد خبر 1447543
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی نقاط کشور همچنین بارش برف در ارتفاعات، فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز سه‌شنبه(۲۹ آذر) در بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش امروز برای گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۳۰ آذر) در نواحی ذکر شده بارش پراکنده انتظار می‌رود از بعد از ظهر چهارشنبه به‌تدریج در بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه (اول دی‌ماه) علاوه بر غرب در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به‌گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (۲ دی‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی تشدید خواهد شد و در این نواحی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وب افزود: شنبه(۳ دی‌ماه) علاوه بر نواحی ذکر شده در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی افزود: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کاهش دما رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان امروز و فردا دریای خزر و تنگه هرمز و جمعه و شنبه نیمه‌غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ آذر) نیمه‌ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( اول دی‌ماه ) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آذر) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۶- سردترین مرکز استان کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس