ترفند جدید اروپا برای پنهان‌کردن جنایت‌های جنگی در اوکراین

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ایجاد یک دادگاه ویژه جنایت‌های جنگی در اوکراین، ترفندی برای پنهان‌کردن جنایت‌های خود است.

به گزارش مشرق، «سرگئی وِرشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه:، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا تلاش دارد با ایجاد «دادگاه ویژه»، مشارکت خود را در جنایت‌های جنگی در اوکراین پنهان کند.

وی دراین‌باره گفت: اروپایی‌ها با کمک مالی و تأمین تسلیحات نظامی ارتش اوکراین به ارزش میلیاردها دلار، در حجم زیادی از جنایت‌های جنگی در اوکراین مشارکت دارند.

روز دوشنبه نیز «کریم‌خان»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی، پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ایجاد یک دادگاه ویژه تحت حمایت سازمان ملل برای بررسی «جنایت‌های جنگی در اوکراین» را محکوم و تأکید کرد دیوان کیفری بهتر می‌تواند با این موضوع برخورد کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) فرمان عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. با آغاز عملیات نظامی روسیه، آمریکا و اوکراین با هدف توقف پیشروی ارتش روسیه و زمین‌گیرکردن آن در خاک اوکراین و همچنین کاهش درآمدهای ارزی مسکو، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات مدرن به ارتش اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه به‌ویژه بخش صادرات محصولات نفتی و گازی وضع کردند.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند و اکنون نیز به علت مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ضدروسیه، شهرهای اروپایی محل تجمع معترضان علیه سیاست دولت‌های غربی در حمایت از اوکراین و ناتو هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    کدوم شهرای ارپایی محل تجمع مردن علیه ناتو هست مشرق؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    روسیه باید تمرکز خود را بر نابودی نقاط ورود سلاح به اوکراین و نابودی کلیه راههای مواصلاتی انتقال تسلیحات ناتو به داخل اوکراین قرار دهد. در صورت بی فایده شدن نازی های اوکراین امحاء نازی های اوکراین توسط خود ناتو صورت خواهد گرفت و پس از خلع سلاح کامل اوکراین برای مدت نامحدود و پاکسازی اودسا و الحاق آن و نواحی غربی مجاور اودسا تا منتهی الیه مرزهای مشترک با همسایه اوکراین به روسیه ایجاد منطقه حائل تعیین مرزهای جدید اوکراین به سرعت انجام خواهد گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس