مسکو: آمریکا 60 روس را به اتهامات واهی گروگان گرفته است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت ایالات متحده عملاً بیش از ۶۰ روس را با بازداشت به اتهامات واهی و محکوم کردن به ده‌ها سال زندان، به گروگان گرفته است.

به گزارش مشرق، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت ایالات متحده عملاً بیش از ۶۰ روس را با بازداشت به اتهامات واهی و محکوم کردن به ده‌ها سال زندان، به گروگان گرفته است.

وی افزود: مقام‌های آمریکایی به معنای واقعی کلمه روس‌ها را در سراسر جهان بخصوص در کشورهایی که معاهدات دوجانبه استرداد با آمریکا دارند، شکار کرده‌اند و به دنبال دستگیری شهروندان ما به اتهامات واهی هستند. تعداد کلی شهروندان روسیه که گروگان کرفته شده‌اند از ۶۰ نفر فراتر رفته است.

ورشینین گفت: دادگاه‌های ایالات متحده روس‌ها را به ده‌ها سال زندان محکوم می‌کنند و این تمایل در دولت فعلی آمریکا در میانه افزایش تنش‌های سیاسی بین دو کشور، شدیدتر می‌شود.

این دیپلمات ارشد روس از مردم روسیه خواست خطرهایی که ممکن است در سفر به کشورهای غیردوست با آن روبرو شوند را ارزیابی کنند. بخصوص درباره کسانی که ممکن است مورد توجه ویژه سرویس مخفی آمریکا و اجرای قانون در این کشور باشند، زیرا به گفته وی، روس‌ها در آمریکا به طور پیش‌فرض گناهکار محسوب می‌شوند.

وی افزود: وزارت خارجه روسیه، سفارت در واشنگتن، سرکنسولگری‌ها در نیویورک و هیوستون به ارائه همه کمک‌های ممکن به روس‌ها که در مشکل هستند و به دنبال بازگشت به خانه هستند، ادامه خواهند داد. این مقام روس همچنین گفت که مسکو قاطعانه به همه اقدامات خصمانه مقام‌های آمریکایی پاسخ خواهد داد.

اوایل ماه میلادی جاری آمریکا و روسیه، بریتنی گراینر بسکتبالیست آمریکایی و ویکتور بوت تاجر روس را در مبادله زندانی تک به تک تبادل کردند. بوت به اتهام خرید و فروش اسلحه در آمریکا محکومیت ۲۵ ساله را سپری می‌کرد. گراینر هم اوایل امسال به نُه سال زندان در روسیه به دلیل وارد کردن غیرقانونی روغن حشیش به این کشور محکوم شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس