مسکو اقدام «ناکافی» سازمان ملل درباره قتل اسرای روس را محکوم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه اقدامات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره قتل اسرای جنگی روسیه در دونباس را ناکافی خواند.

به گزارش مشرق، سرگئی وِرشینین، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مسکو نسبت به اقدامات ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به قتل اسرای جنگی روسیه در دونباس، شدیدا ناراضی است.

ورشینین گفت: اینکه بگوییم از واکنش مدافع عالی حقوق بشر سازمان ملل راضی نیستیم، مثل این است که هیچ حرفی نزده‌ایم. از نظر ما ارزیابی کمیسر عالی درباره قساوت‌های ارتش اوکراین ناکافی و موضع او در قبال این تراژدی، بدبینانه و غیراصولی است.

وی افزود: با این حال، همچنان از کمیسر عالی حقوق بشر و همچنین سازمان امنیت و همکاری اروپا، خواستار محکوم کردن اصولی و شدید اقدامات جلادان اوکراینی هستیم.

ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی در ماه نوامبر ظاهرا صحنه‌هایی را به تصویر می‌کشد که در آن سربازان اوکراینی، اسرای جنگی روسیه را به قتل می‎‌رسانند. روسیه این ویدئو را به تمام نهادهای بین‌المللی حقوق بشر از جمله دفتر تورک در سازمان ملل ارسال کرده است. تورک ۲۵ نوامبر(۴ آذر) اعلام کرد که این حادثه باید به طور تمام و کمال مورد تحقیق قرار گرفته و مسببان آن باید محاکمه شوند.

کمیته تحقیقات روسیه ۱۸ نوامبر(۲۷ آبان) تحقیقات کیفری را درباره اعدام اسرای روس به دست ارتش اوکراین آغاز کرد.

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل ۱۹ نوامبر(۲۸ آبان) اعلام کرد که سازمان ملل خواستار تحقیقات کامل درباره نقض‌های حقوق بشری مرتبط با اعدام اسرای جنگی روس به دست اوکراینی‌ها شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس