کد خبر 1447868
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
زلنسکی چهارشنبه به واشنگتن می رود

شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه های آمریکایی از سفر روز چهارشنبه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره بامداد چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی از سفر روز چهارشنبه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن خبر داد.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ولادیمیر زلنسکی روز چهارشنبه به واشنگتن سفر خواهد کرد و قرار است در کنگره آمریکا هم سخنرانی کند.

این در حالی است که وزارت دارایی اوکراین روز سه شنبه از ارسال اولین بخش از بسته کمک‌های مالی آمریکا به این کشور خبر داد.

وزارت دارایی اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور امروز ۲ میلیارد دلار کمک مالی از آمریکا از طریق بانک جهانی دریافت کرده است.

بنا به اعلام صورت گرفته از سوی وزارت دارایی اوکراین، این ۲ میلیارد دلار اولین بخش از بسته کمک ۴.۵ میلیارد دلاری است که دولت آمریکا اخیراً به اوکراین اختصاص داده است.

مجلس سنای آمریکا هم روز پنج شنبه بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور را تصویب کرده بود. در این بودجه مبالغی برای کمک‌ها به اوکراین و تایوان اختصاص داده شده است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تأکید کرد: غرب تحریم‌های تهاجمی و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به اجرا گذاشت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما در کوتاه مدت، سرقت ذخایر ارزی ما، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچیک از این اهداف نرسید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس