کد خبر 1455864
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
چین: آمریکا و روسیه مسیر تفاهم با هم را بیابند

وزارت خارجه چین خواستار تلاش آمریکا و روسیه برای یافتن مسیرهای درک متقابل همدیگر شد.

به گزارش مشرق به نقل از عرب نیوز، وزارت خارجه چین با اشاره به تنش های میان مسکو وواشنگتن راهکار آن را گفتگو میان دو کشور دانست.

با توجه به بالا گرفتن تنش های میان روسیه و آمریکا بر سر اوکراین، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که روسیه و آمریکا باید راهی برای فهم یکدیگر پیدا کنند.

روسیه در عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین این روزها عملاً با آمریکا و متحدانش در حال نبرد است. جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه و بنا به دستور رئیس جمهور روسیه آغاز شد. مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

آمریکا و کشورهای غربی به بهانه مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. بنا به گفته تحلیلگران سیاسی، آمریکا که خود بانی جنک در اوکراین بوده، بیشتر منفعت را از ادامه این جنگ می برد. زیرا از یک سو روسیه را به عنوان یکی از چالش های خود درگیر جنگ فرسایشی می کند و از سوی دیگر به واسطه ادامه جنگ در اوکراین، بازاری دائمی برای تسلیحات نظامی خود در این کشور ایجاد می کند. از سوی دیگر به دلیل بحران انرژی ناشی از قطع صادرات نفت و گاز روسیه به اروپا، گاز مایع خود را نیز به قیمت گزاف به اروپایی های قالب می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس