فن در لاین: مادامی که لازم باشد از اوکراین حمایت می کنیم

رئیس کمیسیون اروپا می گوید اروپا تا هر زمان که ضرورت داشته باشد، به حمایت از اوکراین ادامه می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، رئیس کمیسیون اروپا از تداوم رویکرد جنگ افروزانه بروکسل در قبال تنش میان اوکراین و روسیه خبر داد.

«اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین ضمن تاکید بر حمایت دوباره اتحادیه اروپا از کی یف اعلام کرد: بروکسل تا زمانی که که لازم باشد، از اوکراین حمایت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در این گفتگوی تلفنی حمایت های جنگ افروزانه اتحادیه اروپا از اوکراین را منوط به زمان ندانست و تاکید کرد این حمایت ها در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 2
    روسیه توی خواب هم‌ نمیدید اروپا اینحور پشت اوکراین باشه .
    • US ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      1 0
      اروپا پشت اوکراین نیست، اروپا از ترس، مجبوره ازش حمایت کنه، یا اینکه مجبوره بگه غلط کردم و پیروزی روسیه رو قبول کنه و به حیات سیاسی اروپا دو سه سال زودتر پایان بده. به اینکار میگن جنگ نیابتی. در واقع باید گفت اروپا خوابش رو هم‌نمیدید که روسیه به اوکراین حمله کنه. حمایت اروپا از اوکراین، باعث طولانی‌تر شدن جنگ، و فشار اقتصادی و سیاسی داخلی بیشتر به اروپا و فروپاشی اروپا میشه. طولانی‌تر شدن جنگ موجب دادن فرصت بیشتر به سایر کشورها و تجزیه وتحلیل صحیحتر از وضعیت موجود جهان و ضعف بیشتر اروپا میشه و لذا در جناح بندی و سمت گیری استراتژیک جهان برای نظم جدید جهانی موثره. اگرچه در کوتاه مدت اوضاع ممکنه به ضرر روسیه باشه یا روسیه ضعیف دیده بشه، اما در واقع و طولانی مدت کاملا بر عکسه. و خود اروپا هم به این جریان واقفه. فقط امیدواره بلوفش بگیره یا روسیه قبل از موفقیت جا بزنه، که هر دو محاله.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    بالام جان عجب گاویه این زنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس