کد خبر 1448093
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کرملین

کاخ کرملین به دنبال سفر ولودیمر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به آمریکا، اعلام کرد که مسکو دیگر شانسی را برای مذاکرات صلح با کی‌یف نمی‌بیند.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه گفت که هیچ نتیجه خوبی از سفر ولودیمر زلنسکی به واشنگتن حاصل نخواهد شد و روسیه شانسی را برای مذاکرات صلح با اوکراین نمی‌بیند.

پسکوف درباره ادامه صدور تسلیحات به کی‌یف هشدار داد که تداوم ارائه تسلیحات غربی منجر به تعمیق منازعه شده و نتیجه معکوس برای اوکراین خواهد داشت.

زلنسکی در اولین سفرش به خارج از کشور از زمان شروع جنگ، امروز چهارشنبه قرار است در واشنگتن با جو بایدن همتای آمریکایی خود و رهبران کنگره، دیدار و گفتگو کند.

پسکوف به این سوال که آیا مسکو انتظار نتیجه مثبتی از سفر زلنسکی دارد، پاسخ منفی داد.

در جریان سفر زلنسکی، آمریکا قرار است تحویل سامانه‌های موشکی پیشرفته پاتریوت را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۱.۸ میلیارد دلاری به اوکراین، تایید کند.

در میانه حمایت‌های غرب به ویژه آمریکا از اوکراین و تلاش آنها برای تغییر نظم موجود در نظام بین‌الملل سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم اظهاراتی را مطرح کرده است.

وی امروز عنوان کرد: تلاش‌هایی انجام می‌شود تا قوانین بین‌المللی به مقررات نوشته شده توسط غرب مخصوصا آمریکا، تغییر کند.

وی توضیح داد که در این شرایط واشنگتن در حال «شکل دادن» مجموعه غرب است که در آن اروپا استقلال خود را از دست می‌دهد و به سختی می‌تواند ادعا کند که بخشی مستقل در یک جهان چند قطبی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه
    • OM ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      1 0
      بعد هم با کمک سربازان جومونگ و اراذل داغستان و ارواح پدران مغول تو در قالب یک لشگر بزرگ به دشت های سیبری با سه چرخه حمله کند توده ای رذل؟
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    تنها راه پای میز مذاکره آوردن اوکراین قطع سراسری برق اوکراین است یعنی خاموشی مطلق ظرف سه ماه میان پای میز زانو می زنند زلنسکی می آید و پای پوتین را لیس می زند
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 1
    خوب چرا روسیه از پهبادهای ارزان قیمت برای هدف قرار دادن این تاسیسات استفاده نمی کند استفاده از موشک های کروز گران قیمت برای نبردهای طولانی مدت روسیه اصلا به صلاح نیست
  • خسرو IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    1 0
    صلح و جنگ هر دوش برای روسیه مصیبت فاجعه باری خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس