کد خبر 1448520
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
تلاش کنگره آمریکا برای صدور اتهامات کیفری علیه ترامپ

کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی شورش ۶ ژانویه در گزارش نهایی خود، ترامپ را به دست داشتن در توطئه‌ای چند بخشی متهم کرد و از کنگره خواست مانع نامزدی وی در انتخابات ۲۰۲۴ شود.

به گزارش مشرق، کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی شورش ۶ ژانویه دیروز پنجشنبه گزارش نهایی خود را در خصوص حملات مرگبار به ساختمان کنگره منتشر کرد.

گفته می شود این گزارش شفاف ترین دیدگاه را در خصوص قبل شورش از ۶ ژانویه، در طول آن و بعد از این تاریخ که یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ آمریکا بشمار می رود را ارائه می‌کند.

براساس گزارش این کمیته، بین زمان برگزاری انتخابات در نوامبر (آبان) و شورش ۶ ژانویه، «دونالد ترامپ» و حلقه نزدیک به وی دست‌کم در ۲۰۰ اقدام آشکار برای لغو نتایج انتخابات ایالتی دست داشته اند.

این هیات در گزارش خود ترامپ را به حمایت از یک توطئه چند بخشی برای لغو نتایج قانونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ متهم کرده است.

در گزارش این کمیته در نهایت ۱۱ توصیه وجود دارد که شامل مسئولیت کیفری و مدنی برای متهمان این پرونده و درخواست از کنگره برای ایجاد مکانیسمی رسمی با هدف ممنوعیت از دادن مناصب فدرال به متهمان این پرونده است.

در گزارش این کمیته تاکید شده که قانون اساسی آمریکا اجازه نمی دهد یک رئیس جمهوری شکست خورده با براندازی نهادهای دموکراتیک، به خشونت دامن زند و تهدیدی برای برابری و عدالت در ایالات متحده باشد. این کمیته خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا اعلام می کند که باید مانع نامزدی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ شود.

ترامپ در واکنش به گزارش کمیته ۶ ژانویه در پلتفرم اجتماعی خود (Truth Social) بار دیگر این اقدام را «شکار جادوگر» دانست و مدعی شد که این گزارش نتوانسته دلایل آنچه که وی اعتراض به نتایج انتخابات بحث برانگیز ۲۰۲۰ در تاریخ ۶ ژانویه دانست را بررسی کنند.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی شورش ۶ ژانویه، روز دوشنبه به ارجاع ترامپ به وزارت دادگستری به دلیل دستکم چهار اتهام جنایی از جمله شورش و ممانعت از روند رسمی کنگره رای داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    1 0
    کسی که تشنه قدرت باشد به آسیبهایی که می رساند بی توجّه و بی اعتناست،اینکه چطور نظم به هم خواهد خورد و چه اتّفاقاتی خواهد افتاد اهمیّتی ندارد و جناحها در اتّفاقات چطور به ضرر جامعه قدرت خواهند گرفت و تضعیف خواهند شد برای وی حتّی اهمیّتی ندارد. تنها قدرت و قدرت و قدرت و اینکه چطور می توان بدستش آورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس