کد خبر 1448447
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
دیوار مرزی آمریکا با مکزیک برچیده می‌شود

دیوار مرزی ۴۵ کیلومتری ایالت آریزونا آمریکا با کشور مکزیک که با بودجه ۸۰ میلیون دلار احداث شده بود، برچیده می‌شود.

به گزارش مشرق، فرماندار آریزونا پس از چندماه کش و قوس بالاخره در مقابل شکایت یک گروه حامی حفظ محیط زیست در دادگاه فدرال فونیکس محکوم شد و پذیرفت که این دیوار دو طبقه را که با پول مالیات دهندگان ساخته شده بود، تخریب کند.

برغم احداث دیوار حائل مرزی، همچنان شمار زیادی مهاجر از کشورهای جنوب آمریکا به شکل قاچاق و غیرقانونی وارد خاک این کشور می‌شوند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در کمپین‌های ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۶ بر یک جمله سه کلمه‌ای تاکید داشت: «دیوار را بسازید».

او در یکی از کمپین‌هایش تاکید کرد که مکزیک باید هزینه پروژه ساخت دیوار را بپردازد اما وقتی به قدرت رسید به دنبال منبع بودجه محتمل تری گشت اما کنگره آمریکا برای دو سال از ارائه چنین پولی خودداری کرد؛ نبردی که در نهایت باعث طولانی ترین دوران تعطیلی دولت در آمریکا شد.

ترامپ سپس وضعیت فوق العاده ملی در مرز جنوبی آمریکا اعلام کرد. این اقدام به او اجازه داد بودجه‌ای را برای ساخت دیوار مرزی از محل وزارت دفاع این کشور تخصیص دهد.

دولت ترامپ در نهایت توانست چهارصد و پنجاه مایل از این دیوار را بسازد که یک چهارم از دیوار مرزی با مکزیک را تشکیل می‌دهد. ساخت این دیوار تا زمان مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا ادامه یافت.

پروژه‌های ساختمانی در این اندازه معمولاً تبعات زیست محیطی بسیار زیادی دارند اما تامین مالی این پروژه از بودجه وزارت دفاع و طبقه بندی آن به عنوان یک موضوع امنیت ملی به دولت ترامپ راهی برای دور زدن تدابیر محافظتی محیط زیستی داد.

ساخت این دیوار باعث معافیت از قانون آب پاک و هوای پاک شد. این پروژه قانون گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را به خطر انداخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    جمع کنید دور بعد ترامپ دوباره می سازه .
  • حسین IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    با پول مالیات دهندگان امریکا؟ خوبه اونا بخاطر80 میلیون دلار پول مالیات دهندگان شکایت میکنند در برخی کشورها 93000 میلیارد تومن یا معادلش 3.5 میلیارد دلار میره تو جیب اقازاده هاش ولی کسی نیس پاسخگو باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس