ترامپ برای مبارزه با کارتل‌های مکزیک «گزینه نظامی» روی میز دارد!

رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی خود برای بازگشت به کاخ سفید، مدعی شده که برای مبارزه با «کارتل‌های مواد مخدر مکزیک، مجموعه‌ای از گزینه‌های نظامی را روی میز دارد!»

به گزارش مشرق، نشریه رولینگ استون در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا همزمان با تلاش‌ها برای بازگشت به کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از چندین مشاور سیاسی خواسته تا برای مقابله به کارتل‌های مکزیکی، «نقشه‌های نظامی» طراحی کنند.

این نشریه آمریکایی نوشته که ترامپ از مشاوران انتخاباتی و سیاسی خود خواسته تا «طیف وسیعی از گزینه‌های نظامی» از جمله «حملاتی که دولت مکزیک آن را ممنوع نمی‌داند» را طراحی کرده و در اختیار او قرار دهند.

رولینگ استون به نقلاز دو منبع آگاه به امور، نوشت: حمله به مکزیک یا هر چه دوست دارید آن را بنامید، موضوعی است که ترامپ خواستار طرح «نقشه عملیاتی» برای آن شده است. او درباره فرصت‌های از دست رفته در نخستین دوره ریاست جمهوری‌اش، گلایه کرده و دور و بر او افراد زیادی هستند که خواسته‌شان این است که در دوره دوم ریاست جمهوری، این فرصت‌های از دست رفته، کم و کمتر باشد.

مشاوران ترامپ، نقشه‌های مختلفی که برخی از آنها اقدام نظامی یک‌جانبه و اعزام نیرو به مکزیک بدون کسب مجوز از مقامات محلی را شامل می‌شود.

اندیشکده «مرکز احیای آمریکا» که با خط فکری ترامپ قرابت دارد، در اکتبر ۲۰۲۲ یکی از گزینه‌های احتمالی برای مقابله به کارتل‌های مکزیک را برجسته کرد. این اندیشکده در سندی تحت عنوان «وقت جنگ با کارتل‌های فرامرزی مواد مخدر رسیده»، با اشاره به «انبوه اجساد آمریکایی‌ها که با مسمویت فِنتانیل، روی هم انباشته شده‌اند» از جمهوری‌خواهات خواسته تا علیه قاچاقچیان مواد مخدر، حمله مسلحانه به‌راه بیندازند.»

در این پیشنهاد آمده که کاخ سفید می‌تواند از دولت مکزیک کمک بگیرد اما «مکزیک نباید تصور کند که حق وتو داشته و می‌تواند مانع اقدام مقتضی آمریکا جهت برقراری امنیت در مرزهایش شود.»

ترامپ پیش‌تر متعهد شده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به وزارت دفاع این کشور دستور خواهد داد تا برای وارد کردن ضربه حداکثری به کارتل‌ها، زیرساخت‌ها و عملیات‌های آنها، هرگونه اقدام مقتضی را اتخاذ کند.»

وی اوایل سال جاری در بیانیه‌ای مدعی شد: اگر رئیس جمهور شوم، آنگاه نابود کردن کارتل‌ها مثل نابود کردن داعش، سیاست آمریکا خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    مزخرف نگو ترامپ قمارباز مگه خودت نگفتی داعش وامریکا بوجوداورده فقط ایران واقعا وباجدیت باداعش جنگید مخصوصا سردارعزیزحاج قاسم وجوانا ن غیورومومن ایران باداعش جنگیدن وپیروزمیدان شدن وملت سوریه وعراق وازشرداعش وحشی نجات دادن حالا امریکا پزمبارزه باداعشو میده ننگ به نیرنگ تان باد وحشی ها
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 2
    خدا رو چی دیدی شاید مُردی خبر مرگت.ریاستو ندیدی
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    قیافه حال بهم زن.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 0
    آفرین به این میگن رئیس جمهور مقتدر ,با کسی شوخی نداره
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    احمق درجه یک البته تا زمانی که بایدن نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس