ژاپن افزایش بودجه نظامی بی سابقه خود را تصویب کرد

دولت ژاپن در راستای افزایش هزینه های دفاعی خود، بودجه قابل توجهی را برای این بخش مصوب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت توکیو امروز پیش نویس بودجه سال مالی آینده را تصویب کرد که به رکورد قابل توجه ۱۱۴۳۸ تریلیون ین (۸۶۲ میلیارد دلار) رسیده است. بنا به پیش نویس بودجه دولت ژاپن، بودجه دفاعی این کشور نیز به شکل بی سابقه ای به میزان ۶.۸ تریلیون ین رسیده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هزینه‌های نظامی ژاپن در سال ۲۰۲۲ به ۵.۴ تریلیون ین رسید که معادل ۱.۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی است. با این حال دولت ژاپن برای رسیدن به سطح تعیین شده از سوی ناتو، رشد بودجه دفاعی را در پیش گرفته است تا هدف افزایش مخارج دفاعی به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی کشور تا سال ۲۰۲۷ محقق گردد.

درپیش نویس بودجه سال ۲۰۲۳ دولت ژاپن، همچنین تخصیص حدود ۳ تریلیون ین با هدف تضمین توان دفاعی و توسعه تسلیحات این کشور در آینده پیش بینی شده است.

دولت ژاپن در حالی بودجه دفاعی کشورش را به طرز چشمگیری افزایش می دهد که یک نظرسنجی داخلی در ژاپن نشان می‌دهد که قریب به ۶۵ درصد ازمردم ژاپن برنامه‌های دولت کیشیدا برای افزایش مالیات‌ها به منظور پوشش بودجه نظامی جدید و رو به افزایش را قبول ندارند. بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۰ درصد از مردم ژاپن از این ایده دولت این کشور حمایت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 1
    حالا ایران جرات داره ، تنگه هرمز رو ببنده .
    • ح IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      ببین تنگه هرمز که هیچی اصلا بدرد نمیخوره ولش کن باب المندب و سوئز فقط به یه اشتباه بندن جراتش رو داریم شما اگر جرات دارید حمله کنید!!
    • عطار IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      حالا شما چرا مثل موش ترسیدی؟؟؟
  • مهیار IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    1 1
    وقتی رهبر کره شمالی همسایه هاشو تهدید به حمله اتمی میکنه مسلم هست که اونا خودشون رو تجهیز می‌کنند.وقتی کشوری همسایه ایران بخواد مارو تهدید کنه ما هم به هر طریق و روشی خودمون رو تجهیز و آماده نگه میداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس