کد خبر 1447547
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
هشدار شدید کره شمالی: ژاپن با ترس به اشتباه خود پی خواهد برد

کره شمالی استراتژی امنیتی جدید ژاپن را محکوم کرد و نسبت به اقدامات نظامی هشدار داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده است که این کشور استراتژی امنیتی جدید ژاپن را به‌عنوان تغییر اساسی محیط امنیتی منطقه محکوم می کند.

کره شمالی همچنین هشدار داد که بدلیل اقدامات نامشخص، انتخاب ژاپن بسیار «اشتباه» و «خطرناک» است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی این موضع گیری را در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، اعلام کرد.

این موضع گیری پیونگ یانگ همچنین چند روز پس از آن صورت گرفت که ژاپن از بزرگترین اقدامات تقویت نظامی خود از زمان جنگ جهانی دوم رونمایی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی آمده است: «ژاپن با اتخاذ یک استراتژی امنیتی جدید که به طور مؤثر توانایی حمله پیشگیرانه خود را علیه سایر کشورها تأیید می کند، یک بحران امنیتی جدی در شبه جزیره کره و منطقه شرق آسیا ایجاد کرده است.»

به گفته کره شمالی، محیط امنیتی در منطقه به دلیل سیاست جدید ژاپن تغییر زیادی کرده است و این اقدام نقض منشور ملل متحد و چالش جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی همچنین گفت: «ما یک بار دیگر اعلام می کنیم که حق داریم اقدامات نظامی جسورانه و قاطع را برای حفاظت از حقوق اساسی خود در پاسخ به محیط پیچیده امنیتی منطقه انجام دهیم. ژاپن به زودی با ترس و لرز خواهد فهمید که انتخابی اشتباه و بسیار خطرناک داشته است.»

پیشتر اعلام شده بود که دولت ژاپن به استناد تنش‌های موجود در منطقه شرق آسیا، بودجه دفاعی خود را افزایش خواهد داد. براین اساس، دولت ژاپن در راستای راهبرد امنیت ملی جدید خود در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷ هزینه‌های دفاعی خود را به سطح ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. بدین ترتیب ژاپن با اتخاذ این رویکرد، به الگوی تعیین شده از سوی ناتو در زمینه هزینه‌های دفاعی خود را نزدیک می‌کند.

در راهبرد جدید امنیت ملی ژاپن آمده است: «افزایش جدی توان دفاعی با افزایش موقت هزینه‌ها تحقق نمی‌یابد، بلکه این امر مستلزم حفظ سطح مشخصی از اعتبارات است. ژاپن اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا در سال مالی ۲۰۲۷ سطح بودجه در جهت تقویت اساسی دفاعی به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی فعلی برسد.»

در راهبرد جدید امنیت ملی ژاپن به بخشی از نگرانی‌های این کشور به عنوان دلایل افزایش هزینه‌های نظامی اشاره و گفته می شود: «توکیو در مورد آنچه که از آن به عنوان وخامت اوضاع امنیتی در ارتباط با برنامه موشکی هسته‌ای کره شمالی، پتانسیل رو به رشد چین و بحران اوکراین یاد می‌کند، نگران است. در سال مالی جاری هزینه‌های دفاعی ژاپن حدود ۵۰ میلیارد ین نسبت به سال قبل رشد داشت و به ۵.۳۷ تریلیون ین رسید که یک رکورد قابل توجهی در این زمینه محسوب می‌شود.»

دولت ژاپن در راهبرد امنیت ملی جدید خود تاکید دارد که توکیو به سیاست دفاع از خود ادامه خواهد داد و قصد ندارد به یک قدرت نظامی تبدیل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    5 10
    ژاپن سگ امریکاست وبااین همه ننگی که امریکا بارش کرده باز هم دست از کاسه لیسی برنمیداره!!!
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    6 1
    وای وای نوکرارباب تهدید نکن
  • فش نیوز IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    5 2
    تمام اخبار ما شده کره شمالی و ونزوئلا ... به لیبی سلامی دوباره باید کرد
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    کشور های مثل کره شمالی با این سیاستی که دارن پیش برن نیازی آمریکا حمله بکنه خودشان با سیاست غلط باعث فروپاشی کشورشان میشن .بزرگ ترین قدرت یک کشور اول اقتصاد بعد ارتش است کشورهای امثال کره شمالی نه اقتصاد دارن نه ارتش قوی
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      این امریکاست که باسیاستهای غلط و یاغیگری با ناامن کردن و تهدید وتحریم هزینه کشور ها را بالا برده دلیل ندارد یک کشوری در شرا یط عادی و امن بودجه های کلان را بجای توسعه اقتصادی ورونق کسب وکار وبهداشت ورفاه اجتماعی و آموزش صرف امور نظامی کند ریشه تمام این ظلمها زیر سر آمریکاست شما علت را نادیده می گیری وبه معلول حمله می کنی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس