رهبر کره شمالی اهداف دفاعی کشورش در سال ۲۰۲۳ را تعیین کرد

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اهدف جدید این کشور برای تقویت بنیه دفاعی در سال ۲۰۲۳ را تبیین و تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری کره شمالی بامداد چهارشنبه نوشت، کیم گزارشی در یکی از جلسات مربوط به کمیته مرکزی حزب کارگران کره ارائه کرد که در آن اهداف دفاعی جدید این کشور مطرح شده است.

این خبرگزاری افزود: این گزارش وضعیت چالش‌برانگیز جدید در شبه‌جزیره کره و اوضاع سیاسی بین‌المللی را عمیقا بررسی و ارزیابی کرده است. این گزارش همچنین اصول همکاری خارجی و مبارزه با دشمن را که حزب و دولت کره شمالی باید برای دفاع از حاکمیت ملی و منافع ما به آن پایبند باشند، روشن می‌کند.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: این گزارش اهداف کلیدی جدید برای تقویت قابلیت خودکفایی دفاعی در سال ۲۰۲۳ را نیز تعیین کرده است.

کره شمالی در سال ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی متعددی انجام داد. این کشور در تازه‌ترین مجموعه آزمایش‌ها یک «موتور سوخت جامد با رانش بالا» برای سلاح راهبردی جدید و دو موشک بالستیک آزمایش کرد.

آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی همواره رزمایش‌های مشترکی انجام می‌دهند و تحریم‌های بین‌الملی گسترده‌ای علیه پیونگ یانگ وضع شده است.

هفته گذشته «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی گفت که تحریم‌ها نمی‌تواند برنامه موشکی این کشور را متوقف کند.

وی تاکید کرد: کره جنوبی سخت تلاش می‌کند تا تحریم‌های بیشتری علیه ما وضع شود. اما در شرایطی که حق بقا و توسعه ما تهدید می‌شود چرا باید از تحریم بترسیم و متوقف شویم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    یکی از اهدافش هم باید کاهش وزن برای سلامتی بیشتر باشه تا بتونه قشنگ چند دهه دیگه دووم لیاره و جد و آباد ملتشو جلوی چشمهاشان بیاره.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 1
    به ما چه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس