کد خبر 1451345
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کیم: آمریکا در حال ایجاد ناتوی آسیایی است

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی یک سخنرانی هشدار داد که آمریکا به بهانه تقویت همکاری با کره جنوبی و ژاپن در حال ایجاد نسخه آسیایی ناتو است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره همچنان خبرساز است، رهبر کره شمالی درباره اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه برای ایجاد ناتوی آسیایی هشدار داد.

منابع رسانه‌ای از پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی خبر دادند که رهبر این کشور در نشست حزب کارگران کره (حزب حاکم کره شمالی) اعلام کرد که آمریکا در حال ایجاد نسخه آسیایی ناتو است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کره شمالی توضیحاتی درباره نشست کیم جونگ اون با اعضای حزب حاکم به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳ ارائه داد.

طبق این گزارش، رهبر کره شمالی با محکوم کردن اقدامات خصمانه آمریکا در سال گذشته میلادی گفت: «در سال ۲۰۲۲، ایالات متحده به طور مکرر ابزار مختلف حمله اتمی را در کره جنوبی در سطح استقرار مداوم قرار داد و سطح فشار نظامی بر کره شمالی را به حداکثر رساند».

کیم جونگ اون ادامه داد: «و (آمریکا) در عین حال، تحقق همکاری مثلثی با ژاپن و کره جنوبی را در مقیاس کامل به پیش می‌برد و در عین حال سخت تلاش می‌کند تا یک بلوک نظامی جدید مانند نسخه آسیایی ناتو را به بهانه "تقویت اتحاد" ایجاد کند».

رهبر کره شمالی در این نشست بر اهمیت تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور با توجه به «چالش‌های جدی خارجی» و وضعیت کنونی روابط بین پیونگ یانگ و سئول تاکید کرد.

کیم جونگ اون تصریح کرد: «وضعیت فعلی مستلزم تلاش مضاعف برای تقویت قدرت نظامی غالب برای تضمین مستمر حاکمیت، امنیت و منافع اصلی کره شمالی در پاسخ به اقدامات نظامی هشداردهنده آمریکا و نیروهای خصمانه‌ای است که کشور ما را هدف قرار می‌دهند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    دمت گرم آقای کیم واقعا اگر یکی در اطراف منطقه شما مرد باشه اون تویی فعلا ناتوی اروپایی در اوکراین زاییده
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      دم شما هم نرم که دنبال مردی و زایمان .
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    کره جنوبی وژاپن باید اختلافات شان با کره‌ ای شمالی برطرف کنند وبا جای نوکری برای آمريکا يک اعتلاف بزرگ با کره شمالی تشکیل بدهند وخود را از بردگی آمریکا نجات داده وبیک اعتلاف بزرگ وبازدارنده تبديل بشوند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    آیا میدانستید کره شمالی یی ازدهها کشورجهان است که رژیم صهیونیستی رابه رسمیت نشناخته وعملاازنابودی رژیم صهیونیستی استقبال میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس