یونهاپ: کره شمالی ۱۵ تا ۶۰ کلاهک اتمی دارد

خبرگزاری دولتی کره جنوبی با اشاره به تصویر منتشر شده از رهبر کره شمالی مقابل موشک‌های بالستیک با کلاهک اتمی، نوشت این کشور حدود ۱۵ تا ۶۰ عدد از این کلاهک‌ها در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار تصاویر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به همراه دخترش در زرادخانه موشک‌های تاکتیکی اتمی این کشور، سئول این تصاویر را «تهدید هسته‌ای» پیونگ‌یانگ توصیف کرد.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی «یونهاپ» امروز (دوشنبه) نوشت کارشناسان خارجی تخمین می‌زنند که کره شمالی بین ۱۵ تا ۶۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد و همزمان کیم نیز خواستار تولید انبوه بمب‌های هسته‌ای شده است.

بر این اساس، در ششمین جلسه عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی که از ۲۶ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار شد، کیم اعلام کرد که تعداد کلاهک‌های اتمی این کشور به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

به نوشته یونهاپ، «انجمن دانشمندان هسته‌ای» آمریکا در ماه گذشته میلادی طی گزارشی تخمین زده بود که کره شمالی بین ۲۰ تا ۳۰ کلاهک اتمی مونتاژ شده در اختیار دارد.

«مت کوردا» محقق ارشد و «هانس کریستنسن» رئیس پروژه اطلاعات هسته‌ای در این انجمن، می‌گویند زرادخانه اتمی کره شمالی عمدتا شامل کلاهک‌های اتمی است که برای استفاده در موشک‌های بالستیک میان‌برد مونتاژ شده‌اند.

اندیشکده سوئدی «موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم» نیز در ژوئن سال گذشته تحلیل کرده بود که کره شمالی در حال حاضر دارای ۲۰ کلاهک اتمی و دارای مواد شکافت پذیر با قابلیت ساخت ۴۵ تا ۵۵ کلاهک است.

«مرکز تحقیقات خلع سلاح هسته‌ای» دانشگاه ناکازاکی در ژاپن نیز طی گزارشی تعداد لاهک‌های اتمی کره شمالی را تا ژوئن ۲۰۲۲، حداقل ۴۰ عدد برآورد کرد.

به نوشته یونهاپ، مؤسسه استراتژی ملی زیر نظر دانشگاه دفاع ملی کره جنوبی نیز در نوامبر ۲۰۲۰ تخمین زده که کره شمالی بین ۱۵ تا ۶۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد.

پیش از این در بامداد یکشنبه ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود که همسایه شمالی آن در ساعات اولیه سال نو میلادی، یک موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

یونهاپ: کره شمالی ۱۵ تا ۶۰ کلاهک اتمی دارد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 2
    دمش گرم یه عده ابله هستن نساختن یک ملت بیچاره کردن موجودیت کشور به خطر انداختن
  • ایایرانی عصبانیرانی AU ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 1
    هدایت سیاسی/استراتژیکی بسیار خوب. چون هیچ قدرتی توان قلدری با انها را ندارد. و ما هنوز با دشمنان قلدر بر سر زیادی خواهایی انان سر و کله میزنیم. از ماست که بر ماست.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    دیگه کشوری همسایه شبیه ترکیه براش روداری نمی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس