کد خبر 1451684
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
اخراج مرد شماره ۲ ارتش کره شمالی؛ «کیم» دست راست خود را قطع کرد!

دومین مقام قدرتمند نظامی کره شمالی پس از کیم‌ جونگ اون، رهبر این کشور، اخراج شد!

به گزارش مشرق، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بالاترین مقام نظامی این کشور محسوب می‌شود، پاک جونگ چون، دومین مقام قدرتمند ارتشی پس از خودش (کیم) را اخراج کرد؛ کسی که از او به عنوان مرد شماره ۲ ارتش پیونگ‌یانگ نام برده می‌شد.

پاک نایب رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگر حاکم بر کره شمالی بود و دبیر کمیته مرکزی این حزب نیز محسوب می‌شد و حالا ری‌یونگ گیل جانشین وی شده است.

پیونگ‌یانگ برای این اقدام هیچ دلیل و توضیحی نداده است. کره شمالی دائما در پست‌های عالیرتبه دست به تغییر می‌زند و گردهمایی‌های پایان سال حزب حاکم نیز معمولا به منظور اعلام متصدی‌های جدید و تصمیمات سیاستی محوری استفاده می‌شود.

تلویزیون دولتی کره شمالی تا پیش از این پاک را نشسته روی صندلی ردیف جلو سکوی سخنرانی کمیته مرکزی حزب حاکم نشان می‌داد اما در تازه‌ترین تصویر تلویزیونی، صندلی او خالی است.

پاک همچنین در تصاویر حضور کیم در «کاخ خورشید کومسوسان» در روز سال نو که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرده نیز حضور ندارد.

کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگر که ریاست آن را کیم جونگ اون برعهده دارد، قدرتمندترین نهاد تصمیم‌گیری ارتش کره شمالی محسوب می‌شود حتی بالاتر از وزارت دفاع!

اخراج و جایگزینی پاک پس از آن رخ داد که کیم دیروز(یکشنبه) با هدف مقابله با آمریکا و کره جنوبی، خواستار تولید موشک‌های قاره‌پیمای جدید و گسترش زرادخانه هسته‌ای پیونگ‌یانگ شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 4
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • فراجناحی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    3 0
    اخراج کجا بود تغییر کرده اون در واقع شاه کره شمالیه و مقام دومی نداره بخاطر حفظ قدرت و خنثی کردن توطئه احتمالی این تغییرات اتفاق میفته
  • صابر IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    8 0
    هربار میگن این مرده اون ترکیده اون نابود شده...البته اخباری که از کره شمالی میگن خخریت رسانه ای هست. حتما درمورد ایرانم همینطوری توی خارج میگن ولی در این یک مورد؛ فکر کنم جنگ چین و تایوان و اونطرف جنگ کره ها دور از انتظار نباشه. دلم برای ژاپنیها میسوزه. ارتش ندارن و پیگیرند ارتش داشته باشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس