کد خبر 1447199
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کره شمالی موفقیت آزمایش ماهواره جاسوسی را تأیید کرد

مقامات کره شمالی اعلام کردند آزمایش پرتاب ماهواره جاسوسی، با موفقیت انجام شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رسمی کره شمالی به نقل از مقامات دولتی این کشور، عملکرد عادی دوربین‌ها و دستگاه‌های ارتباطی ماهواره جاسوسی آزمایش‌شده را تأیید کردند.

رسانه‌های کره شمالی بامداد دوشنبه اعلام کردند که پیونگ‌یانگ روز یکشنبه یک آزمایش مهم را برای توسعه ماهواره‌های جاسوسی انجام داده که قرار است تا ماه آوریل ۲۰۲۳ تکمیل شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی افزود که این آزمایش روز یکشنبه در ایستگاه فضایی سوهای و با هدف ارزیابی توانمندی تصویربرداری از طریق ماهواره و سامانه انتقال داده‌ها و سیستم‌های کنترل زمینی صورت گرفته است. یک سخنگوی اداره ملی توسعه فضایی که نامش را اعلام نکرد، گفت که پیونگ یانگ یک موشک حامل یک ماهواره آزمایشی با زاویه بالای ۵۰۰ کیلومتر را پرتاب کرد.

این در حالی است که ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که کره شمالی ۳ روز پس از آزمایش موتور سوخت جامد با رانش بالا، بامداد روز یک‌شنبه ۲ موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره شلیک کرده است.

دفتر نخست‌وزیر ژاپن نیز ضمن تأیید این آزمایش موشکی تأکید کرد موشک‌های شلیک‌شده در بیرون از منطقه اقتصادی این کشور فرود آمده‌اند.

پیش از این روز جمعه، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند پیونگ‌یانگ موتور سوخت جامد با رانش بالا را برای توسعه موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد که به گفته کارشناسان، امکان پرتاب سریع‌تر و متحرک‌تر موشک‌های بالستیک را فراهم می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اما اعلام کرد این آزمایش روز پنجشنبه و تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور و در محوطه پرتاب ماهواره انجام شد که برای آزمایش فناوری‌های موشکی از جمله موتورهای موشکی و وسایل پرتاب فضایی استفاده می‌شود.

کارشناسان می‌گویند به نظر می‌رسد این آزمایش با هدف توسعه یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید انجام شده است. این موتور تضمینی برای توسعه سیستم سلاح راهبردی دیگری از نوع جدید است.

موتور سوخت جامد برخلاف موتورهای سوخت مایع، پایداری بیشتری داشته و می‌تواند بدون هیچ فرآیند آماده‌سازی باعث غافل‌گیری دشمن شود. موتور سوخت جامد جدید که رانش بالایی دارد در نوع خود منحصر به فرد بوده و در موشک‌های قاره پیما با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای استفاده می‌شود.

رونمایی از این موتور بخشی از تلاش‌های پنج مرحله‌ای پیونگ یانگ برای دستیابی به بازدارندگی هسته‌ای در برابر تهدیدات آمریکا محسوب می‌شود. پیش تر کره شمالی موفق به آزمایش هسته‌ای و نیز رونمایی از موشک قاره پیما که توانایی رسیدن به خاک ایالات متحده را دارد، شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس