اعزام جنگنده و شلیک هشدار کره جنوبی به پهپادهای همسایه شمالی

ارتش کره جنوبی ضمن تیراندازی به سمت پهپادهای کره شمالی که وارد حریم هوایی این کشور شد، چند جنگنده برای رهگیری آن نیز اعزام کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های شرق آسیا امروز (دوشنبه) از ورود غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی به حریم هوایی همسایه جنوبی آن خبر دادند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور به سمت «پهپادهای متجاوز پیونگ‌یانگ»، آتش هشدار گشودند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه آمده است که ارتش کره جنوبی همچنین چند فروند جنگنده و بالگرد تهاجمی برای رهگیری این هواپیماهای بدون سرنشین اعزام کرد.

شبکه تلویزیونی «نیوز-۱» این کشور نیز گزارش داد که «یکی از پهپادهای متجاوز، به مدت کوتاهی در حریم آسمان سئول،‌ پایتخت کره جنوبی نیز پرواز کرده است».

ساعتی پیش از این نیز وزارت حمل‌ونقل کره جنوبی گفته بود به درخواست ارتش، پروازهای خروجی از فرودگاه‌های «اینچِئون» و «گیمپو» تعلیق شده است. دلیل این درخواست ارتش کره جنوبی هنوز اعلام نشده است.

این تنش‌زایی جدید کره شمالی با همسایه جنوبی خود در حالی است که روز جمعه نیز گارد ساحلی ژاپن اعلام کرده بود ارتش پیونگ‌یانگ دو فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریای شرقی شلیک کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس