کد خبر 1448662
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
چگونه  خانه را ضد عفونی کنیم؟

احتمالا شما هم روزهای آلودگی هوا، از آلودگی بیرون به خانه پناه می‌آورید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که هوای خانه می‌تواند از هوای بیرون هم آلوده‌تر باشد؟

به گزارش مشرق، تشخیص اینکه چه زمانی باید خانه را جارو یا گردگیری کنیم بسیار ساده است؛ اما تشخیص اینکه چه زمانی هوای خانه نیاز به تهویه و تصفیه دارد و باید ضد عفونی شود کمی سخت است. گرد و غبار، کپک‌ها و میکروب‌ها، ویروس‌ها و آلاینده‌های شیمیایی ذرات غیر قابل مشاهده هوا هستند که ما بدون اینکه متوجه باشیم هر روز آن را نفس می‌کشیم.

در ادامه روش‌های ضد عفونی کردن خانه از باکتری‌ها و ویروس‌ها آورده شده است:

عصاره‌های طبیعی را فراموش نکنید

عصاره‌ درخت چای، اکالیپتوس، اسطوخدوس و میخک خاصیت آنتی باکتریال و ضدعفونی کنندگی دارند. اضافه کردن این عصاره‌های طبیعی به آب گرم یا بخار آن باکتری و ویروس موجود در هوا را از بین می‌برد.

قبل از ورود به خانه کفش‌ها را درآورید

شاید هیچ وقت نفهمید که چقدر گرده، گرد و خاک، قارچ و کپک، میکروب و ویروس کف کفش شما چسبیده. بخاطر همین همیشه کفش‌ها را بیرون خانه درآورید و کفش‌ها را تا جای ممکن وارد خانه نکنید. کفش‌های کثیف فقط زمین را آلوده نمی‌کنند بلکه گرد و غبار و کپک و ویروس‌ها رو به هوا هم منتقل می‌کنند.

بهداشت حیوانات خانگی را جدی بگیرید

اگر حیوان خانگی دارید به راحتی و در هر جای خانه اثری از پرز و شوره حیوانات پیدا می‌کنید. این ذرات شاید به اندازه موها قابل دیدن نباشند اما بشدت باعث بروز آلرژی می‌شوند. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده اسباب بازی، ظرف آب و غذا و محل خواب حیوانات خانگی محل رشد انواع باکتری‌ها و قارچ است و بهتر است بطور هفتگی تمام این وسایل را ضد عفونی کنید.

از گل و گیاه نگهداری کنید

گیاهان به تصفیه هوای خانه کمک می‌کنند. علاوه بر اینکه باعث تولید اکسیژن می‌شوند در تصفیه و جذب آلاینده‌های شیمیایی و باکتری‌ها هم موثرند.

از شر قارچ و کپک خلاص شوید

زیر زمین، حمام و سرویس بهداشتی، کمد دیواری یا هرجایی که مرطوب و تاریک باشد محل مناسبی برای رشد این ذرات است. قارچ‌ و کپک علاوه ‌بر اینکه به سرعت تکثیر می‌شوند باعث بروز آلرژی، بیماری‌های پوستی و ریوی می‌شوند.

با لباس بیرون روی مبل لم ندهید

اگر شما هم به محض رسیدن به خانه با لباس‌های بیرون روی مبل لم می‌دهید بهتر است بدانید در حال پخش میکروب‌ها و باکتری‌ها در هوای خانه هستید.

اسفنج و اسکاچ شست وشو را ضد عفونی کنید

وقتی ویروس یا میکروبی در هوای خانه باشد بطور موذیانه‌ای در اغلب قسمت‌های خانه مخفی می‌شود. اسفنج‌های شست و شو یا اسکاچ ظرفشویی از جمله این موارد است. اما اکثر افراد بر این باورند که چون با اسکاچ ظرف‌ها را می‌شویند خود اسکاچ تمیز است و هیچ باکتری و ویروسی روی آن نیست. اسفنج و اسکاچ معمولا خیس هستند؛ به همین دلیل به یک محل مناسب برای رشد قارچ و کپک تبدیل می‌شوند. همچنین باقیمانده مواد غذایی خام یا پخته باعث تکثیر انواع باکتری‌ها می‌شود که خود عاملی بیماری است.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    4 1
    تبلیغ و عادی سازی داشتن حیوان خانگی نکنید. آخه چرا؟ شما چرا؟ یک متن آمده معلوم نیست از کجا گیر آورده اید بدون یک بار خواندن منتشر می کنید؟؟؟؟؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس