به گزارش مشرق، «امیر شکری» فعال توئیتری،‌ با ترجمه رشته توئیت «مَتیو پتی» محقق آمریکایی روابط بین‌الملل، به نقل از وی نوشت: ایالات متحده آمریکا حتی در صورت تغییر نظام جمهوری اسلامی، تحریم‌ها را به راحتی لغو نخواهد کرد.

این محقق روابط بین‌الملل در توئیت خود آورده است: در بسیاری از گفت‌وگوها در مورد ایران، تحریم‌ها، اصلاحات یا انقلاب، فرض بر این است که در صورت موفقیت یک انقلاب، تحریم‌ها از بین خواهند رفت. اما به احتمال زیاد، ایالات متحده از تحریم‌ها به عنوان اهرمی برای گرفتن امتیازهای هر چه بیشتر از یک دولت پس از انقلاب استفاده خواهد کرد.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود


پتی در توئیت خود تاکید کرده، این یک قمار بزرگ است که در آینده کشورتان به خارجی‌ها بر سر میز تصمیم‌گیری جا دهید؛ حتی اگر انگیزه واشنگتن فقط نیت‌های مهربانانه نسبت به ملت ایران باشد - نه آن چیزی که تاریخ نشان می‌دهد - آمریکا اولویت‌های متفاوتی با مردم ایران خواهد داشت.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود

در ادامه این رشته توئیت آمده: پس از انقلاب سودان، دولت ترامپ تا زمانی که دولت جدید سودان ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان آمریکایی القاعده پرداخت نکرد، از لغو تحریم‌های تروریسم خودداری کرد. این پولی بود که می‌توانست برای بازسازی کشور برای همه سودانی‌ها هزینه شود.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود


این محقق آمریکایی در توئیت خود اضافه‌کرده، در نهایت سودان سال گذشته دچار کودتای دیگری شد. فشار ایالات متحده احتمالا دلیل اصلی کودتا نبود اما پرداخت رشوه تحقیرآمیز به خارجی‌ها آخرین چیزی بود که انقلابیون در حالی که انقلابشان هنوز جوان و شکننده‌بود به آن نیاز داشتند.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود

پتی در ادامه توئیت،‌ به مساله سوریه نیز اشاره کرده: یا انقلاب به رهبری کردها در سوریه را در نظر بگیرید. با وجود آزادکردن بیشتر مناطق شمال شرق از اسد و شکست داعش، شورشیان هنوز مجبور بودند برای ساده‌ترین معافیت‌های تحریمی التماس کنند. این کمک، سال‌ها پس از میزبانی پایگاه‌های ایالات متحده به آنها رسید.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود

به نوشته این محقق آمریکایی، تحریم‌های ایران چند لایه هستند؛ اگر تحریم‌های تروریسم را لغو کنید، همچنان تحت تحریم‌های هسته‌ای هستید و غیره. دولت بعدی ایران احتمالاً مجبور خواهد بود امتیازهای بزرگتری نسبت به سودان بدهد یا از اهرم‌های بیشتری نسبت به کردهای سوریه برای رفع تحریم‌ها استفاده کند.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود

وی در این رشته توئیت به این مساله نیز اشاره کرده که «احکام صادر شده توسط دادگاه‌های ایالات متحده تا حدودی ایران را مسئول ۱۱ سپتامبر شناخته‌اند. تصور اینکه دولت آمریکا بگوید «بله شما جمهوری اسلامی نیستید اما هنوز مسئول بدهی‌های آنها هستید و نمی‌توانید نفت بفروشید مگر اینکه بخشی از درآمد به خانواده‌های ۱۱ سپتامبر برسد" سخت نیست.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود


پتی در ادامه یادآور شده: تحریم‌های ایالات متحده علیه اتحاد جماهیر شوروی هنوز در مورد کشورهای جانشین پس از شوروی اعمال می‌شد. بسیاری از آن کشورها سال‌ها طول کشید تا از فهرست تحریم‌ خارج شوند. دهه‌ها، حتی اوکراین در سال ۲۰۰۶ و مولداوی و روسیه در سال ۲۰۱۲.

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود

وی در توئیت خود تصریح کرده: «اگر معتقدید منافع کشورتان مستلزم تضعیف هر چه بیشتر موقعیت ایران است، این خبر خوبی برای شماست؛ اما اگر علاقمندید که ایرانی‌ها در یک دموکراسی موفق زندگی کنند، باید پاسخی برای اجتناب از «تحریم‌های ابدی» داشته باشید

 تحریم‌ها علیه ایران حتی با تغییر نظام لغو نمی‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 127
  • در انتظار بررسی: 42
  • غیر قابل انتشار: 20
  • هوشنگ IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    اگه من رئیس جمهور ایران بودم در اولین گام دلار را از معاملات تجاری حذف و ریال را جایگزین می کردم پول نفت و گاز و بنزین را به ریال می گرفتم کاری که روسیه انجام می ده از انرژی به عنوان اهرم فشار استفاده می کردم
    • arffeza IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      49 33
      با طرز فکر امثال تو توهم زده الان ته دره قرار گرفتیم. آخه به کی می خوایم فشار بیاریم. الان فقط عراق به ما وابستست که اونم با هزینه فرانسه داره برداشته میشه
    • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      16 20
      اگه دانشگاه هاروارد بفهمه همچین نابغه اقتصادی توی مملکت ما هست همین امروز هواپیمای شخصی میبفرسته براش، قبل از بیان یک حرف تأمل کردن و کشکی نظر ندادن خوب چیزیه
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      7 13
      اینم خوبه حیف که‌ رئیس جمهور نیستی
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      25 39
      یه حقیقت مهم رو نادیده می‌گیرند اون هم اینه که بعد از جمهوری اسلامی دیگه ایرانی وجود نخواهد داشت تجزیه و جنگ داخلی حتمیه، ولی به امید خدا کور خوندن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      29 20
      مثلا میخای نفتتو به عمه من بفروشی که دلار یا غیر دلارش برات مهمه؟
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      11 16
      ایران نیاز به تغییرات بنیادی داره و این تغییرات اجتناب ناپذیر هست
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      31 22
      خدارو شکر ریس جمهور نیستی. نفت و گاز ما رو به دلار و یوان و ... هم نمی خرن یا زیر قیمت می خرن اونوقت تو می خوای با ریال بفروشی.
    • ایرانی عصبانی AU ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      7 14
      در جواب به کاربرد هوشنگ ایت. جناب اینها عمل شده ولی مهمتر از همه انست که ما مهمترین دلیل عدم رویگری با انها را فراموش کرده ایم. کشور امریکا در عرض چندین ده پیش به ارامی بسوی یک یکشور خون اشام که دیگر هیچ ابایی حتی در صحنه دیپلوماسی بین المللی از دزدی ، گروگان گیری و ادعای پول خون که دها سال پیش برای ای کشور قبیح بنظر میرسید نیز ندارد. دزدی از منابع نفتی سوریه که ترامپ انرا قانونی دانست تا استفاده از سیستم قانونی وقیح و دور از واقعیت زمانی امریکا که به وکلای دولت فدرال اجازه میدهد در امور خارجی فعالیت و سیاست/قانون نوشته باشند. و بالاتر از ان یک ملت وقیح و کثیف که بعلت این سیاستها به یک ملت اتهام زن و پول بگیر تبدیل شده است. ملت/ و دولت ایران و حکام باید جنایاتی که غرب علیه ملت ایران را در این ده ها انجام داده است را نوشته و مدارک انرا جمع اوری کنند . هر گونه غضب منافع خارجیان باید همانگونه بین خانواده های شهید و مجروح تقسیم شود.این بسیار مهم است و حکام باید دنبال کنند و انرا در منابع مطبوعاتی پخش و بخشی از قانون مغابله ای با دشمنان خارجی خوانند .تا ما نیز بتوانیم تاریخی از انرا نوشته و این انتظارات را در سیاست های اینده خود با کشورهای خارجی عادی کنیم. بعبارت دیگر باید خساراتی که به این ملت/دولت/کشور وارد شده را باید بپردازید.
    • هادی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      9 6
      فکر کنم پتی هم از خودشونه:)
    • کیا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      14 17
      ببین اول کسی میخره عمو . تازه چینیها هم با کلی منت میخرن پولشو نمیدن شاید کالای بونجول بدن . کجایه کاری
    • اصغر IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      24 9
      خدارو شکر رئیس الرئسا نبودی
    • ۲۲ IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      21 12
      همین الان هم نفتمون را نمیخرن. شما خودتو با روسیه قیاس نکن.
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      23 15
      کسی میخره که تو ریال بگیری ؟ یعنی فکر هم کردی این ها رو نوشتی؟
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      9 9
      به اقتصاد و ملت ایران خیانت و ضرر و ضربه زدند
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      11 10
      بله، احتمالا تمام دنیا تو صف ایستادن با ریال ایران تجارت کنند
    • محمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      23 19
      مثلأ روسيه اين كار كرد چي شد اروپا بخصوص آلمان كه عمده خريدار گاز و نفت روسيه بودن به شدت واردات اين دو منبع انرژي رو كاهش دادن در عوض رفتن به سمت قطر عربستان جمهوري آذربايجان و عراق روسيه از توقف خط لوله نورد استريم ٢ ضربه شديدي خورد در ضمن اروپا سالهاست كه طبق يك برنامه ابتدا قراره تا سال ٢٠٢٥ كليه خودروهاي اتحاديه اروپا را برقي كنه و ساخت خودرويي كه با سوخت فسيلي كار كنه ممنوع است و همنطور رفتن بسوي انرژي هاي پاك مثل نيروگاه هاي بادي آبي و غيره دانشمندان اروپايي اطمينان دادن تا چند سال آينده راههاي جديدي براي تأمين انرژي مورد نياز پيدا كنن و اتفاقأ بسياري از اروپايي ها اين موضوع به فال نيك گرفتن شركت رولزرويس انگلستان چند وقت پيش اعلام كرد در خال ساخت نيروگاههاي اتمي بسيار كوچك و با ضريب اطمينان بسيار بالا است كه حتي داخل يك كشتي شناور ميتواند برق مورد نياز يك ميليون خانوار را به مدت ١٠ سال بدون هيچگونه سوخت رساني خارجي تأمين كند بطوري كه كل نيروگاه فقط به اندازه يك زمين فوتبال خواهد بود و يكي از خصوصيات آن ضريب ايمني بسار بالاي آن در برابر زلزله و حوادث است و فعلأ در حال آزمايش و تست است
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      5 5
      خب نامزد ریاست جمهوری شو
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      3 3
      این کارو باید اول انقلاب انجام می دادیم
    • المیرا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      2 4
      مهم این نیست که شما بخوای دلار و حذف کنید نابغه جان مهم اینه که طرف مقابلت ریال و قبول داشته باشه
    • US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      احسنت شما متوجه اصل مطلب شده اید حتما باید ریال بگیرند در اینصورت در یکسال ریال تبدیل به ارز برترجهانی خواهد شد چطور این مطلب به فکر هیچ کسی حتی دکتر رضایی یا استاد جلیلی و یا استاد رائفی پور نرسیده بود؟
  • حسین IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    54 78
    به آمریکا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      4 6
      خوبه تو رییس جمهور نشدی
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      5 3
      احسنت
    • جانباز IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 6
      امریکا خوشحال هست
    • جانباز IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      8 12
      امریکا خوشحال هست عصبانی مردم ایران هستند . الان همدیگر را تکه پاره میکنند و خواهند کرد
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      8 2
      با همت و تلاش شبانه روزی
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      8 7
      آمریکا بهانه است
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      6 3
      جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    38 2
    دلسوز ایران باشید
  • هوشنگ IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    24 47
    با کمک کارشناسان اقتصاد ضربه وحشتناک به دلار می زدم ارزش پول ملی را بالاتر از دلار می کردم به این ترتیب به یک کشور ثروتمند و قدرتمند تبدیل می شدیم دلار در کشور پولی بی ارزش می شد متاسفم شما هنوز با دلار در حال خرید فروش هستید
    • ناشنا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      7 5
      نظر چقدر شبیه محسن رضاییه. البته 2 سال پیش میگفت. العان باید نظرش و بپرسی
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      7 12
      چی میزنی؟
    • ناشنا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      4 3
      سلام هوشنگ
  • داود رستگاری موحد IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    10 28
    ما را با کشور های دیگه مقایسه نکن
    • هادی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      12 0
      آره تو راست میگی. مثلا ایران از شوروی هم ابر قدرت تره و با نابودی جمهوری اسلامی آمریکا میاد جلو ملت دولا راست میشه!!!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    22 61
    از لفظ لغت تغییر رژیم خوشم نیامد. شتر در خواب بیند پنبه دانه.
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    14 14
    خخخخخخخ چطوری ایرانی ؟ چه حس خوبی
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    8 13
    خخخخخخخ چطوری ایرانی ؟ چه حس خوبی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    21 4
    امتحان کنید ببینید میشود
    • ایرانی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      3 7
      آشغال
  • رضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    9 7
    درستش هم همینه
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    52 14
    عیبی نداره شما نباشید تحریم باشه
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      3 5
      هر وقت ما نباشیم تو هم نیستی. مطمئن باش تلخک.
    • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      4 3
      جز جیگر بزنی آخه یه بار هم شده اجازه بدید به این موجود دوست داشتنی، کاری و مفید با اون گوشای مخملی و دم درازش توهین نکنیم و بدبخت بی نوا رو به شما نسبت ندیم.
    • منتظر ظهور IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      9 5
      حرف مفت نزن
    • مجید IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      4 3
      فکر کردی ما وطن پرستا اجازه میدیم امثال توی وطن فروش و برده ی غرب تو ایران به قدرتی برسین !
  • محمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    23 30
    مرگ بر آمریکا و حامیانش
  • ناشناس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    19 24
    این را به اصفهانی ها بگویید که دنبال همچون روزی هستن تا بفهمند آمریکا حتی به شما هم رحم نمی‌کند ضمنا آمریکا هیچ غلطی هم نمی تواند بکند چرا؟ چون آمریکا هیچ کاری را برای تغییر نظام دریغ نکرده
    • ح IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      6 6
      الان اصفهان اینجا چه نقشی داشت شما چوپون خودت باش لازم نکرده در مورد جای دیگه نظر بدی
    • ali IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      2 1
      عجیبه بیشترین حامی نظام را اگر نسبتی حساب کنی در اصفهانه شما چطور می فرمایید اصفهانیها دنبال چنین روزی هستند.؟؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    21 40
    شتر در خواب بیند پنبه دانه،،،منتظر تغییر نظام را به گور خواهیدبرد،افراددمفلوک ووامانده
    • Amir IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      8 8
      ميشه بگید کدوم حکومت و نظام در تاریخ هميشه مونده؟ هر حکومتی باید یه روزی بره
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      0 0
      Amirجان حرف شما درسته ولی ما حالا تازه اومدیم!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    39 11
    امتحانش ضررش کمتر از امتحان نکردنشه بنشینیم و بسوزیم بهتر است یا برخیزیم و بسازیم
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      10 11
      بابا خیزش!! کجا بودی تو؟ فعلا" 3ماهه همه زورتون رو زدین 2 هزار نفر نتونستین بیارین تو خیابونای تهرون!! قرار بود میلیونها نفر مثل سال 57 بریزن تو خیابون. مثل اون فیلم هایی که مردم یکصدا شعار میدن و زمین و زمان میلرزه: مرگ بر شاه_ مرگ بر شاه_مرگ بر شاه_بگو مرگ بر شاه_مرگ بر شاه_مرگ بر شاه... اول 2 هزار نفر بیارین تو خیابون تا بهتون بگیم «خیزش سراسری!!!!!!!!! 2 هزارنفره». الان اسمتون «خیزش سراسری سطل آشغال آتیش زن 20 نفره س»!! طفلک های مفلوک هالو باقالی. خر مفت ابترنشنال عربستان شدین. خسرالدنیا والاخره.
    • هادی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      8 6
      تو بلند بشو بودی اوضات این نبود! یه مشت مفت خور و آویزون جیب بابا و ننه اینجا واسه ما انقلابی شدن.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    19 6
    مسائل راهبردی مملکت با نظر یه آدم گمنام با تحلیل سرسری و مقایسه های بچگانه؟
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      3 5
      ما که تحلیل ندیدیم هرچه بود گزارشی بود از وقایعی که اتفاق افتاده اند، مشکلش هم اینحا بود که بر پایه تصور جاودانگی امپریالیسم به نتیجه رسیده، دوراهی آخر مطلب پیش پای یانکیهاست یا باید تسلیم اراده و استقلال ایران شوند یا اینکه شاهد افول روزافزون خود باشند، گر چه نهایتا گریزی از اجل مسمای خود ندارند، این قانون آفرینش و از اصول دیالکتیک خلقت است.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    25 46
    مرگ بر آمریکا. با هدایت رهبر فرزانه انقلاب و رئیس جمهور مردمی از تمامی چالش ها سر بلند بیرون میایم. امیدوارم هیچ کدام از مسئولین خیانت نکنند و خیال خام بازگشت به برجام رو در سر نداشته باشند. قطعا طبق وعده خداوند بالاخره ما وارثین زمین خواهیم و لازمه اش اینه که از این دوره سخت سر بلند بیرون بیایم.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    14 36
    حالا بیا این رو به اصلاح‌طلبهای منافق صفت و براندازهای نخودمغز بفهمون
  • Masoud IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    12 12
    آره، مثل همه ی کشورای دیگه ی دنیا که تحت تحریم آمریکان
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    9 26
    البته این توئیت ها یه اگر محال داره.پ" اگر" در ایران انقلاب بشه که این آرزو رو اجدادت به گور بردند خودت و نواده هات هم به گور خواهید برد
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    18 14
    اخه 11 سپتامبر به ایران چه ربطی داره؟ همین نشون میده بقیه حرفات هم مزخرف!
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      7 2
      ربطی نداره اما دادگاهی در آمریکا فکر کنم دو سال قبل ایران رو مسئول حملات 11سپتامبر معرفی کرد و حتی دستور برداشت از اموال بلوکه شده ی ایران رو برای پرداخت به بازماندگان این حادثه داد البته ایران هم شکایتی کرد اما نمیدونم آخرش چی شد!!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    36 12
    چطوری 170 کشور دیگه تحریم نیستن پس ایران هم میتونه تحریم نباشه
    • ترابیان IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      5 7
      مگر آمریکاییهای داعش پرور نگفتند نسل ایرانی را باید از بین برد هدفشان نابودی ایران و به عقب بردن ایران به ۱۰۰۰ سال قبل است
    • ح IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      4 4
      ایران نمیتونه تحریم نباشه اون فارستان که میتونه تحریم نباشه نه ایران!!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    5 29
    دلار را در اتیران باطل اعلام کنید همه چیز درست میشه
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 0
    اين يعنيسنگي كه ج ا در چاه ويل اين كشور مظلوم انداخته تا سالها قابل بيرون آوردن نيست!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 2
    بستگی به خط مشی نظام آینده خواهد داشت طبیعیه
  • mazaher IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    6 4
    سلام نظام هیچ وقت عوض نخواهد شد این فکرهای بیهوده را بریزید دور درست است ما در کشور بی تدبیری هایی داریم ولی این انقلاب با خون به دست آمده و مطمئن باشید تحویل حضرت مهدی خواهد شد.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 3
    دلار را از چرخه ی ارز کشور خارج کنيد بزرگترين خدمت به اقتصاد کشور است
  • مصطفی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 3
    چرا ما نباید از این قوانین بزاریم مثلا بگیم هر کسی که با امریکا کار می کنه و یا سیتیزن آمریکاست حق هیچ گونه فعالیت اجتماعی، اقتصادی را در کشور نخواهد داشت ما بجایی اینکه با دشمنانمون سر سخت باشیم اون سخت گیری رو برای مردم خودمون داریم . أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ رو چجوری می خوننند مسئولین که مردم شریف ایران تو سختی هستند؟!
  • مسعود IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 1
    منهای اینکه ممکنه آمریکا تحریم ها رو لغو نکنه ، اگر در شبکه های اجتماعی اسم محققی که شما گفتی رو سرچ کنیم میاد که ایشون اصلا آمریکایی نیستن!! ضمنا رشته توییت که دلیلی برای استدلال نیست چون بلحاظ علمی قابلیت ارجاع نداره. البته اگر این نظر ما سانسور نشه صلوات :)))
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    بله متاسفانه خبر بدی بود
  • ابراهیم عیازی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 1
    به نظر من یا این محقق خوب کشور مارا نشناخته یا مثل سایر مسئولین کشورش همیشه به دنبال تاوان از سوی کشورهای دیگه است . بمب اتم در ژابن هنوز هم قربانی می گیرد .طبیعی است هر کار یا اتفاقی آثار و بیامد خودش را به دنبال دارد اما مهم این است که در ازای از دست دادن چیزی چه چیزی به دست می آوری.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 5
    انها دشمن ایران مستقلو قدرتمندن .فرقی نمیکنه که دولتش وحکومتش کی باشه.درصورت براندازی.ایران بیقین بپنج کشور کوچک تقسیم میکنن تا هرگز ازطرفایران تاروز قیامت احساس خطر نکن.البته بعد از 7 سال جنگ داخلی وکشتارهای تروریستی مثل عراق.وبعد لیبی سازی ایران تا اسرائیل خیالش راحت بشه. ملت ایران اگه عاقلانه فکر کنن راه چاره فقط مقاومته. واگه سران ما وجداندار باشنو سرسپرده مباشن باید نهایت تلاشو زحمتو مدیریتو بکار بگیرن تا کشورو ازمشگلات عبور بدن.بااین دوشرط یقینا ایران ابرقدرت اینده خواهدشد بلطفو کمک خدا
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    8 7
    درزمان قدیم حلقه به گوش آمریکا وانگل یس بودیم ((با تحریم یک سوم مردم ایران را باکام مرگ کشیدید ))چرا اینقدر زود فراموش کردید ایهاالناس
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    4 20
    به امام زاده ها دخیل ببندیم گرانی رفع می‌شود تازه اگر هم رفع نشد امتحان الهی است مردم ما تحمل می‌کنند در عوض دنیا ، آخرت را داریم چه اشکال دارد
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    4 5
    رفع میشه شما نگران نباشید
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 9
    با سلام نظام سلطه بواسطه وقوع تحول یک دوره جدید تاریخی که ساختارهای آن مبتنی بر زیرساخت های داده و مجموعه عظیمی از نهاد سازی جدید است، در حال بازسازی کهنه نظام استعماری خویش است. استعمار جدید از نظر مفهومی بسیار پیچیده و از یک ساختار شبکه ای برخوردار است. دامنه نفوذ این ساختار شبکه ای وسیع، گسترده، اثرگذار،سریع است. امروز کره زمین و بشریت به اسارت این شکل از استعمار درآمده است.ذدر هیچ یک از دوره های تاریخی نمی توان ونین وضعیتی از نمایه استعمار را مشاهده کرد. مقایله با این هیولای حدید انحصارا با توحید و دین وولایت است و عقلا این صورت هیولائی جدید استعمار صرفا باحجت مهدویت قابل مبارزه است.
  • معلم IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    5 5
    تا وقتی آموزش وپرورش و دانشگاهها را اصلاح نکنیم وضعیت اخلاقی و تحصیلی جوانانمان روز به روز فاجعه بارترخواهد شد.
  • تارا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 1
    دقیقا
  • هادی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    4 9
    بعد جمهوری اسلامی ایرانی باقی نخواهد ماند. بیخود خودتونو واسه بعدش آتیش نزنید. همین الان که حکومت بالا سرشه لاشخورا دورش کردن وای به حال روزی که بی حکومت شه. در ضمن با این رفتارهایی که براندازا دارن و بی احترامی که به عقاید ملت میکنن اصلا خیال حکومت کردن رو هم باید از سرشون در کنن.
  • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    9 6
    مملکتداری علم میخواد سواد میخواد اعتماد اکثریت مردم را میخواد نه اقلیت ، صدها سررشته ریز و درشت میخواد که متاسفانه یک دهمش هم توی مملکت ما پیدا نمیشه ، انقدر گند به مملکت زدید که تا صدسال باید تاوان پس بدیم
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 0
    این محقق نیست بیشتر محلل است!مردک فکر می کند فقط آمریکاست که یا تحریم می کند یا باج می گیرد! این مردک شبیه نوچه های لوطی های قدیم است که پیشاپیش همه را از لوطی پشمکی می ترساند!این مردک باید بداند راه بی اثر کردن تحریم راهی است که ایران مقتدر برگزیده و ایران مقتدر هرگز مثل سودان خاک بر سر نیست. چندنفر الواط هم حد و اندازه انقلاب نیستند!این الواط ها کی از الواطی فرصت می یابند انقلاب کنند! آن هم یک انقلاب سفارشی از شیطان بزرگ! اینک اگر این به ظاهر مجقق به عجز و لابه سیاست پیشه گان احمق خود توجه کند می شنود همه نالانند که تحریم ها کارکرد خود را از دست داده و ایران اسلامی استاد اعظم دور زدن تحریم ها شده و برای روسیه در دور زدن تحریم ها کلاس های ویژه دارد.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      1 1
      ساندیس که میخوری حلالت باشه
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    4 0
    ایشان حقیقت را گفته، باور کنید یا نکنید. تنها راه قدرتمند شدن است و این شدنی است.
  • سعید US ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 5
    بله درسته ولی روند شعارهای احمقانه و سیاستهای احمقانه متوقف خواهد شد از یک جایی باید آغاز کرد تا هزینه های سنگین بر کرده ملت کاهش یابد یک جایی باید بر این حماقت ها مهر پایان زد چه چهل بله هزینه خواهد داشت اما هزینه آن مثل هزینه درمان است وقتی قلب آدم نیاز به جراحی دارد هم خطر دارد هم درد هم هزینه ولی اگر انجام نشود پی آمد آن مرگ است
  • علیرضا مولایی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    4 1
    کاش اینو مردم ایران هم میفهمیدن البته اونایی که فک میکنن امریکا میاد با یه بغل دلار که اونا توی رفاه باشن و همه چی حل بشه ، حیف و صد حیف از جهل مردم
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 1
    ساخت تسلیحات هسته ای برای جلوگیری از جنگ اولویت دارد. بعد از آن ساختن روابط اقتصادی با کشورهای منطقه و دنیا که دیگر می دانند نظام ایران استوار خواهد ماند اجرا می شود.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 1
    حالا مگه قراره نظام تو ایران عوض بشه؟!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      4 1
      نه
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 5
    باید تاوان حماقت رو بدیم
  • ح ر IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    3 2
    انقلاب و ملت و مملکت و رهبر معظم و ارتش و سپاه و بسیج ووووو گرفتار یک مشت صددرصد وطن فروش داخلی هستیم اگر می خواهیم جان سالم به در ببریم باید یک فکر اساسی برای این های زبان نفهم داخلی از جمله اصلاح طلب ها بکنیم .
  • ایرانی عصبانی AU ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    جناب اینها عمل شده
  • سعید IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    باید از خروج ریال به کشورهای اروپایی و آمریکایی جلوگیری بشه تا افزایش قیمت ریال در آمریکا همین بلای که دلار سر ما اورد رو ریال سر اونا بیاره.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    این دولت پیشرفت شایانی در قیمت دلار و سکه داشته . ولی هیچ کس استیضاح نمی شه.مجلس بدرد نخور
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    چقدر دلتان به حال آینده مردم ایران می سوزد حتی نگران هستید رزیم هم عوض شود تحریم های آمریکا لغو نمیشه. دل نگران
  • Mamad IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 4
    هیچ چیز به اون سادگی که فکر می کنید نیست و باید منتظر هر اتفاقی باشیم ❤️ 😒
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    نگید لطفا
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    5 0
    تا زمانی که اسرائیل وجود دارد و حکام آل سعود حکومت میکنن آش همان آشه و کاسه هم ، همان کاسه وقتی این دو از بین برن آنوقت آمریکا هیچ جایگاهی نداره
  • نسرین سادات طباطبایی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 5
    فعلا که تو گل گیر کردن پدرمون دراومده از قیمتها. روسیه هم فعلا نتونسته هیچ ...بخوره
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      تو هم حرف الکی نزن
  • ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 1
    تحریم ها برداشته می‌شود 57467
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    10 1
    آرزوی تغییر نظام رو که انشاالله به گور میبره آمریکا،ولی در خصوص تحریمها دیگه بیشتر از این چه غلطی میخواد بکنه؟
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      ان شاءالله اصله
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 1
    بخاطر همین همیشه میگیم مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    احسنت
  • داریوش IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    تغییر نظام و انقلاب به نفع مردم و کشور نیست ولی اشکالات زیادی وجود دارد که مسئولین باید اصولی تغییراتی انجام دهند و سیاست ها تغییر کنند وتحمل حرف و انتقاد و انجام به خواسته بخق مردم را داشته باشند
  • امید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    شتر درخواب بیند پنبه دانه 43 سال خواب سقوط جمهوری اسلامی راامریکا می‌بیند وحالا خودش از یکه تاز دنیا نزول کرده ودرحال تحریم همه جای دنیا ازروسبه وچین وایران و واست وقدرت روبه افول واسرایبل نزدیک سقوط،، ایران ما پرچمش راتحویل مولایمان امام زمان می‌کند شک نکنید واین گرچم برقلعه های کلیدی جهان حکومت خواهد کرد
  • ارسلان IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    سیاست اشتباه سران ایران درست بشه جلوی دزدیها ومافیای بازی گرفته بشه مردم دراسایش باشنددیگه کسی با نظام کاری نداره
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    همش دروغ
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    یادش بخیر یه بنده خدایی میگفت تحریم کاغذ پاره اس و اینقدر تحریم کنید که تحریم دانتان پاره شود
  • خسرو IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    خودتون که هیچ نوه و نتیجه هاتون هم انقلاب رو نمیبینن
  • احمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    کدام تحریم فقط به زبون خودمون میگیم تحریم امریکا توی کدام چیز نقش دارد از زمان ریس جمهور سابق که میگفت امریکا ما رو تحریم کردن ما اقتصاد کشور خرابه آیا امریکا توی نقش شکر قند روغن ماکارونی چه نقشی دادشتن
  • ه IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    فقط دلار در ایران حذف گردد همه چیز درست می شود کسانیکه پول مملکت را دلار و سکه می خرند و احتکار می کنند بدانند خدا بلایی می فرستد که یک قرص نان را با یک سکه ی بهار آزادی عوض خواهید کرد خدا نشناس ها به قرآن کریم آخرت تون جز جهنم چیز دیگری نخواهد بود خدا محتکران را دشمن می دارد
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    آنها با ایرانی وهرکشور مسلمان که توان اقتصادی ونظامی داشته باشند به شدت مخالف هستند چون نمی خواهند ببينند یک کشوراسلامی پر قدرت درحهان در حال ظهور است بنابراین مسلمان باید آگاه ودانا باشند
  • اشنا IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 0
    چه‌بخواهیدچه‌نخواهید‌ایران‌بایدایران‌اریایی‌باشد‌‌وگرنه‌پیشرفتی‌درکارنیست‌وضع‌همین‌میشودکه‌هست.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    1 1
    خااااااااک بر سر اونهایی که از اول تا به امروز بر طبل طرفداری از غرب خصوصا رژیم سرتاپا جنایت و خباثت آمریکای ابلیس کوبیده و هنوز هم راه حل رهایی از تمام مشکلات را مذاکره با این عفریت بدذات و برخاسته از دوزخ ولد شیطان میدانند در حالیکه یک نفر غربی به همین صراحت مذاکره با رژیم پلید آمریکارا با ذکر دلایل برای ایرانیان مضر و به شدت منع کرده.
  • علی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    اینکارشدنیه اگه اسراییل وعربستان بگیریموجلوی صادرات نفتوبگیریم که به زودی چنین کاری خواهیم کرد
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    و دیگر این که حتی با رفع تحریم ها هم تورم و گرانی رفع نخواهد شد. چون زمان قاجار و پهلوی تحریم نبودیم ولی تورم نجومی و چند برابر شون قیمت ها را داشتیم
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    آن هایی که فکر می کنند با از بین بردن صنعت هسته ای و موشکی و سکولاریزه کردن و به رسمیت شناختن ارزش های لیبرال در ایران تحریم لغو میشود ببینند تا کجاها باید با غرب مذاکره کرد. حق تعیین سرنوشت و تجزیه ایران موضوع مذاکره بعدی غرب با مقامات حاکم بر ایران خواهد بود. صربستان حتی مسئولان همجنس باز گذاشته ولی باز هم غرب میخواد کوزوو را ازش جدا کنه
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 1
    امریکا نابودخواهدشد وایران قهرمان به یاری الله استوارترازهمیشه باقی خواهدماندواین خواب اشفته وتوهمات مزدوران حلقه به گوش نوکروجنایتکاررابه گورخواهدبردوصدای خوردشدن دیکتاتوری عالم به گوش میرسد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    با این حساب امریکا تمام قد پشت نظام ایستاده ،ملت بهتر فکر براندازی رو کلا از سرخودشون بیرون کنن
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    یک محقق ، در صحنه عمل با یک سیاستمدار فرق می کند و گفته های او نمی تواند ملاک برای واقعیت های موجود باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس