رسول صدرعاملی

آقای سخنگو، رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هم بوده است که کمتر از یک ماه پیش یعنی در اوج ناآرامی‌های اخیر برگزار شده بود.

به گزارش مشرق، سخنگوی خانه سینما در حالی ژست اپوزیسیون گرفته است که یکی از سینماگران نورچشمی دولت‌ها بوده است؛ ازجمله در دولت فعلی، هم بودجه گرفته است، هم عضو شورای یک نهاد دولتی است، هم داور جشنواره‌ای دولتی بوده و هم در یک محفل دولتی، تجلیل شده است!

طی روزهای اخیر سخنگوی هیئت مدیره خانه سینما با تاثیرگیری از رسانه‌های آن سوی آبی و با ادبیاتی مورد خوشایند اپوزیسیون خارج‌نشین به تحلیل سینما پرداخته است.
بد نیست از سخنگوی خانه صنفی سینما ‌که این سال‌ها به خانه سیاسی و خانه تیمی برخی جریانات اپوزیسیونی علیه حاکمیت بدل شده بپرسیم آیا تشویق به خشونت و آشوب از طریق برخی از همکاران سینمایی از اشکال خشونت محرز نیست؟


از طرفی دیگر، وی همچنین، به مشکلات کاری و معیشتی اعضای خانه سینما هم‌ گریزی زده است اما نگفته در این مدت خود به‌عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما چه گامی در راستای کاهش آلام هم‌صنفان خود برداشته است؟! البته تا عده‌ای در سینما حلقه بسته خود را داشته باشند و بودجه و امکانات را برای خود بخواهند، این بی‌عدالتی‌ها و تبعیض ادامه خواهد داشت.
سخنگوی خانه سینما در حالی در این گفت‌وگوی پرتناقض و عجیب از حال بد سینما و سینماگران در این روزها حرف می‌زند که خود هم‌اکنون در عین عضویت در هیئت مدیره خانه سینما، عضو شورای بنیاد سینمایی فارابی است و همزمان تهیه‌کنندگی یکی از آثار مصوب حمایت مالی این نهاد را هم برعهده گرفته است!

و نیز، آقای سخنگو، رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هم بوده است که کمتر از یک ماه پیش یعنی در اوج ناآرامی‌های اخیر برگزار شده بود و در خطابه آئین پایانی این جشنواره برخی از کج‌اندیشان هم‌صنفی خود را به باد انتقاد گرفته بود که چرا از به اصطلاح تحریم فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی حرف می‌زنند. البته یادمان باشد که آقای صدرعاملی ضمنا به‌عنوان چهره سینمایی- رسانه‌ای از سوی سازمان سینمایی در ماه‌های اخیر در موزه سینما تجلیل هم شده است.


با همه این احوال، چه کسانی و جریاناتی خواسته‌اند تا سخنگوی خانه سینما به ‌دور از واقع‌بینی پشت پا به حقیقت ماجرا بزند و حرف‌های دلخواه ضد انقلاب و شبکه‌های «ایران اینترنشنال»‌، «صدای آمریکا» و «بی‌بی‌سی» را واگویه نماید؟
تناقض دیگر در اظهارات صدرعاملی این است در عین حالی که به‌طور تلویحی به عدم رغبت سینماگران برای مشارکت در جشنواره فجر اشاره می‌کند که چندی پیش در اوج این ناآرامی‌ها خود، به‌عنوان داور در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت اما اکنون بر طبل تحریم و بی‌اعتباری جشنواره فجر به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور پس از انقلاب می‌کوبد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    13 0
    بر کسی پوشیده نیست که در حوادث اخیر رادیکال ترین قشر در تشویق بروز خشونت و اغتشاش سینمایی ها بودند. و حالا وقتی به هدفشون نرسیدن با هوچی گری و تهدید در پی کاپیتالاسیون سیاسی و مصونیت قضایی هستن که راه به جایی نخواهند برد
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    14 0
    . تحریم و تشر اینها رو به فال نیک بگیرید که هدیه ایست از جانب خداوند برای پاکسازی بدنه سینما انقلاب از لوث وجود نفاق و شرک و کفر
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    8 0
    وقتی هر چی اینها لگد میزنن نظام باز نازشون رو میکشه نتیجه‌اش میشه این. الان اسماعیلی وزیر ارشاد دوباره میاد میگه آقای صدر عاملی سرمایه این کشور هستند ...و از این حرفا.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    5 1
    جشنواره‌ فجر انقلاب اسلامی چرا باید پاتوق ضد انقلاب باشه و اهدافی درست مقابل تعریف مبنایی و ابتدایی خودش پیدا بکنه؟ آقایون که محافظه کارتر از این حرفا بودن که اینا رو با اردنگی بیرون کنن الان خدا خواسته خودشون دارن کنار میکشن
  • آشنا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    4 0
    این سینما و سینما گران چه گلی به سر ایران و ایرانی زدن که حالا خودشون رو تافته جدا بافته میدونن !! به غیر از اینکه یه عده بیسواد با گرفتن پولهای میلیاردی ادای روشنفکرها رو برای مرذم در میآرن مگه میشه آدم از جیب مردم پول برداره بعد برای مردم زست مدافع حقوق اونها ر برداره!!؟
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    4 0
    تا بحال کسی از این قشر درباره سربلندی ایران چیزی شنیده یا تابحال فیلمی دیدید که موضوع اون درباره پیشرفت ایران باشه یا مثلا چندتا کارخانه یا حتی برج میلاد یا اتوبان رو توی ایران نشون داده باشن !!!؟ وظیفه این وطن فروشان بیسواد پر مدعا وحشی نشون دادن مردم ایران و عقب افتاده نشون دادن ایرانه و همشون تاریخ مصرف دارن !! برید صحبتهای اکبرعبدی و حسین فرحبخش رو ببینید ا موتوجه بشید یه آدم بیسواد زیر بته ای رو با سینما چطور دراندازه پرفسور سمیعی بزرگ میکنن !!!!!!!!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    5 0
    خدارو صد هزار مرتبه شکر این اراذل بیسوادکنونی سینما خودشون دارن زحمت رو کم میکنن !!؟ مثلا شما فکر کن دیگه اسمی ار نوید محمدزاده نباشه چقدر فیلمها قشنگ میشن یا مثلا ترانه علیدوستی یه مفت خور که پول یه مشت معلم رو گرفت خورد الان برای همون معلمها ادای لیدر رو درمیاره
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 0
    اتفاقا تعطیلی جشنواره ضدفرهنگی فجر، بهترین فرصت است تا هم چشم نوجوانان و جوانان به قر و ادای میمون‌های بازیگر نیفتد و هم جشنواره‌های رقیب مجال بروز و ظهور پیدا کنند. بازم خود دانید اما من بودم یه کاری میکردم که تعطیل کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس