اوکراین به مذاکرات پشت پرده برای دریافت سلاح اقرار کرد

وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که کی‌یف در حال رایزنی پشت پرده با واشنگتن و دیگر حامیانش برای دریافت «تسلیحات ضروری» جهت مقابله با مسکو است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در یک نطق تلویزیونی به مردم این کشور قول داد که همه تسلیحات ضروری برای مقابله با روسیه وارد اوکراین خواهد شد.

به فاصله چند روز بعد از سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا و تاکید واشنگتن بر ارسال سامانه «پاتریوت» به کی‌یف، مقام ارشد اوکراینی به رایزنی‌های پشت پرده با آمریکا و دیگر متحدان غربی درباره دریافت تسلیحات اقرار کرد.

به گزارش شبکه اوکراینی «آزادی» (FREEDOM)، وزیر خارجه اوکراین در یک نطق تلویزیونی به مردم این کشور اعلام کرد که اوکراین همه تسلیحات ضروری برای آزادسازی اراضی خود از دست «اشغالگران روسیه» را در اختیار خواهد داشت.

دیمیتری کولبا گفت: «اگر بخواهیم همه گفت‌وگوهای پشت پرده خودمان را نه تنها در قبال واشنگتن بلکه در کشورهای دیگر خلاصه کنیم، نتیجه این است: همه تسلیحات لازم اینجا (اوکراین) خواهند بود، فقط موضوع زمان مطرح است».

وزیر خارجه اوکراین خطاب به مردم این کشور به دلایلی که مانع از ارسال یکباره همه تسلیحات ضروری مورد نیاز اوکراین توضیحاتی داد.

وی گفت: «دلایل روانی، لجستیکی و سیاسی وجود دارد. ما باید روی همه این دلایل کار کنیم و کار خواهیم کرد. تامین سلاح یک عملیات فنی و لجستیکی بسیار پیچیده است. ما داریم با همکاران دیگر نهادها به همه این جزئیات می‌پردازیم. من این احساس را دارم که هیچ تابویی برای عرضه سلاح وجود ندارد».

اظهارنظر دیمیتری کولبا درباره تامین تسلیحات ضروری و مورد نیاز اوکراین در شرایطی انجام شده که هفته گذشته رئیس‌جمهور این کشور به واشنگتن سفر و با همتای آمریکایی و سران کنگره این کشور دیدار کرد.

به دنبال سفر ولودیمیر زلنسکی به آمریکا، دولت جو بایدن موافقت خود را برای ارسال سامانه پدافنی «پاتریوت» به اوکراین اعلام کرد.

وعده آمریکا به اوکراین برای ارسال پاتریوت، واکنش تند مقام‌های روسیه را به دنبال داشته و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور هم در این باره اظهارنظر کرده است.

پوتین با بیان اینکه غرب به‌دنبال تجزیه روسیه است، در واکنش به تصمیم آمریکا برای ارسال موشک پدافندی پاتریوت به اوکراین هم گفت، ۱۰۰ درصد اطمینان دارد روسیه موشک‌های آمریکایی را در اوکراین نابود می‌کند.

پایان پیام/ص

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    پشت پرده دیگه چه صیغه ایه! ادبیات من درآوردی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس