.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اصرار دارد که هر چه سریع‌تر طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود که به طور قطع، این امر گام موثر و مهمی در اصلاح چرخه پول کشور خواهد بود.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، احمد راستینه با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت که بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای اصلاح چرخه پول کشور و برای حذف شبکه سوداگری و دلالی به سمت مالیات بر عایدی سرمایه حرکت کرده اند، افزود: سابقه این طرح در کشورهای توسعه یافته ۳۰ تا ۴۰ سال است که متاسفانه این امر در کشور ایران به واسطه تصمیمات غلط یا وجود شبکه‌های پرنفوذ، از دستور کار خارج شده است.

وی افزود: امروز مجلس شورای اسلامی اصرار بر اجرای سریع‌تر این طرح دارد؛ بنابراین، امروز در مجلس شورای اسلامی اولویتی به امضا نمایندگان رسید تا هیات رئیسه هر چه سریع‌تر آن را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس عنوان کرد: کلیات طرح در صحن تصویب شده و به کمیسیون ارجاع شده است، به نظر می‌رسد بررسی این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مجلس در دستور کار قرار گرفته است تا نظام سوداگری در چرخه پول کشور اصلاح شود.

به گفته راستینه، امروز آن چیزی که موجب کاهش ارزش پول ملی کشور شده نبود نظام مالیات بر عایدی سرمایه در کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه افراد زیادی تمایل دارند پول خود را به ارز، سکه و یا زمین تبدیل کنند و به دنبال افزایش ارزش افزوده خود هستند که با خروج این سرمایه‌ها از کشور، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور و ارزش پول ملی وارد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: اصرار دارد که هر چه سریع‌تر این طرح تصویب شود که به طور قطع، این امر گام موثر و مهمی در اصلاح چرخه پول کشور خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالعلی گل بابا نژاد IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 1
    این چه وضعیت موجود کشور بخدا قسم جهنم روز رستاخیز درست کردن کشور را ۱۳برابر شده قیمت یعنی یکهزار و سیصد درصد
  • سید جواد IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    مواظب باشید مانند مالیات بر خانه های خالی و لوکس قانون را بی خاصیت نکنند.
  • حسین IQ ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    جالبه اصرار دارن تصویب بشه اما حدود یک ساله علی رغم اصرار دولت و نظر کارشناسان مبنی بر اهمیت طرح مالیات بر عائدی سرمایه، این طرح در راهروهای مجلس خاک می خوره؟!! شاید اگر این طرح تصویب شده بود شاهد جهش قیمتی اخیر ارز نبودیم. واقعا اگه این طرح مهمه چرا فوریتی تصویب نشد؟! مجلس اصلا در این رابطه پاسخگو نیست و رسانه ها هم گویی بی اهمیت! مخصوصا صدا و سیما؟!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 2
    زماني خوبه كه اجرا بشه كه تورم نداشته باشيم و الا با اين كار مردم علاوه بر تورم بايد جريمه تورم هم بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس