هشدار اوپک پلاس به دخالت خریداران انرژی در بازار نفت

معاون نخست وزیر روسیه گفت، اوپک پلاس از اعمال سقف قیمتی برای ایجاد کارتلی از خریداران انرژی انتقاد کرده و هشدار داده است که این نوع مداخله به عدم توازن در بازار منجر می شود.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، الکساندر نوآک ، معاون نخست وزیر روسیه گفت، اوپک پلاس از قمار «غیرقابل قبول» غرب به رهبری آمریکا با اعمال سقف قیمتی برای ایجاد کارتلی از خریداران انرژی انتقاد کرده و هشدار داده است که این نوع مداخله به عدم توازن در بازار منجر می شود.

وی هشدار داد: «همکاران ما در اوپک پلاس قبلا اعلام کرده اند که این (اقدام) برای بازار غیرقابل قبول است. زمانی که مشتریان شروع به مداخله در اقتصاد بازار می کنند، تنها به عدم توازن منجر خواهد شد.»

نوآک افزود، کشورهای عضو اوپک پلاس همچنان منسجم می مانند و تحریم های اعمال شده از سوی غرب تنها این انسجام را بیشتر تقویت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: «انسجام وجود داشته و وجود دارد و بر اساس درک اتفاقاتی است که در بازار رخ می دهد و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که یکی از آنها تحریم است.»

گروه اوپک پلاس با وجود فشارهای غرب و با توجه به تاثیرات اقتصادی بر بازارهای نفتی، تصمیم گرفته است تا تولید را به میزان ۲ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس