کد خبر 1449704
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
هواپیما

اولین بارش باران در نخستین روزهای زمستان به هوای جزیره کیش طراوت بهاری بخشید.

به گزارش مشرق، درحالی که بسیاری از مناطق ایران هم اکنون روزهای پر از برف را سپری می کنند جزیره کیش به عنوان یکی از جنوبی ترین نقاط ایران در پنجمین روز از فصل زمستان شاهد بارش باران است.

بارش باران در کیش که از عصر دوشنبه آغاز شده و طبق اعلام هواشناسی هرمزگان در ساعات پیش رو تا صبح روز سه شنبه برای مناطق ساحلی این جزیره رگبار باران و رعد و برق، کاهش وزش باد پیش بینی می شود.

براساس گزارش هواشناسی هرمزگان، فردا سه شنبه نیز با گذر موج بارشی به سمت شرق این استان، احتمال بارش پراکنده باران در جزیره کیش پیش بینی می‌شود.

این جزیره در محدوده مناطق گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی بوده و دارای تابستانی طولانی، گرم و زمستانی کوتاه و ملایم بوده که به واسطه این شرایط سالانه به صورت میانگین شاهد ۱۸۳ میلیمتر بارش است.

تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار دارد و بطور کلی خشک و کم باران است.

بارندگی در این جزیره عمدتا در ماه های پاییز و زمستان و بصورت رگبار و سیلابی است. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالا بوده و حتی به ۱۰۰ درصد نیز می رسد.

کیش به لحاظ واقع شدن در منطقه صحرایی و خشک فاقد روزهای یخبندان بوده و بارش های این جزیره در پاییز ۱۳۹۸ با بارش ۲۸۶ میلیمتر رکوردار میزان نزولات جوی در چهار دهه گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس