کد خبر 1449563
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
آلودگی هوا

وضعیت جوی تهران همراه با عدم وزش باد قابل ملاحظه و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته، فعالیت متناوب سامانه بارشی و بارش پراکنده برف و پدیده مه و ماندگاری هوای سرد خواهد بود.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان تا پایان هفته با توجه به عدم وزش باد قابل ملاحظه و کاهش دما، انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد شهری پیش‌بینی می‌شود.

در ارتفاعات با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی تا روز چهارشنبه (۷ دی) آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده برف و پدیده مه و برای دیگر نواحی استان برای بعد از ظهر و اواخر وقت روز سه‌شنبه (۶ دی) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است.

در اکثر مناطق استان به‌ویژه ارتفاعات شاهد ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ دی ) کمی ابری و غبار محلی و به تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۷دی) نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج کاهش ابر و افزایش باد با حداقل دمای یک درجه و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گزارشی از بارندگی‌ تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

همچنین براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران بارندگی‌هایی ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه شهریار به میزان ۴.۲ میلیمتر بود.

در ایستگاه‌های شمیرانات- اقدسیه به میزان ۲.۶ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر، ژئوفیزیک تهران ۱.۸ میلیمتر، پردیس ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۱.۲ میلیمتر، آبعلی ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی (ره) ۰.۶ میلیمتر، میگون ۰.۴ میلیمتر و پردیس ۰.۱ میلیمتر بارندگی ثبت شد.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای همه گروه‌ها

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق کمتراز ۲.۵ میکرون از دوشنبه تا چهارشنبه ( ۵ تا ۷ دی) خبر داد.

این شرایط جوی در شهرستان‌های تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان شمیرانات پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها کاهش ترددهای غیر ضروری به‌ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی عروقی و ریوی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس