کد خبر 1449805
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
"آکگول" برترین آزادکار سال جهان شد

"طاها آکگول" ملی‌پوش ترکیه‌ای با سه عنوان قهرمانی جهان به عنوان برترین آزادکار جهان برگزیده شد.

به گزارش مشرق، طاها آکگول ۳۲ ساله در ابتدای سال میلادی با پنج برد، طلای مسابقات رنکینگ یاشاردوغو را به دست آورد و پس از آن نیز در استانبول یک قهرمانی هیجان‌انگیز در مسابقات قهرمانی اروپا داشت که با غلبه بر گنو پتریاشویلی به دست آمد.

آکگول، قهرمان سه دوره جهان، در هفت سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان به برتری نرسیده بود که آخرین طلای او مربوط به سال ۲۰۱۵ لاس وگاس است. آکگول در سال ۲۰۲۲ با احیای خود در رقابت‌های جهانی بلگراد توانست در نیمه‌نهایی امیرحسین زارع را شکست دهد. دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در فینال این رقابت‌ها مونختورین لخاگواگرل مغولستانی را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد تا سومین طلای جهانی خود را به ویترین افتخاراتش بیفزاید.

قهرمان سنگین وزن ترک با سه مدال طلا خود در سال ۲۰۲۲ او را به امتیاز ۶۸ هزار رساند تا وی در بالای این جدول قرار گیرد.

آکگول پس از این عنوان گفت: هیچ چیز تغییر نکرده است، در گذشته دو بار در فینال شکست خوردم که این بسیار آزاردهنده بود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد پنج بار قهرمان جهان می‌شدم.

وی ادامه داد: اگر سالم بمانم و خوب تمرین کنم، می‌توانم در میادین مختلف همه را شکست بدهم.

قهرمان سنگین وزن ترکیه‌ای تاکنون یک نشان طلا و یک برنز را در المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰توکیو بدست آورده است. وی همچنین سه نشان طلا، ۲نقره و ۲ برنز را در کارزار رقابت‌های جهانی در وزن۱۲۵ کیلوگرم برای کشورش نیز به ارمغان آورده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس