کد خبر 1449947
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
حراج داده‌های نظامیان آمریکا در اینترنت

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، چند محقق آلمانی بعد از خرید دستگاه‌های شناسایی بیومتریک در وبسایت حراج اینترنتی "ای.بی" داده‌های حساس ارتش آمریکا را روی کارت‌های حافظه‌ آنها پیدا کردند.

به گزارش مشرق، از جمله این داده ها، اثر انگشت‌ها، اسکن عنبیه، عکس، اسم و توضیحات مربوط به نیروهایی عمدتا اهل عراق و افغانستان است. بسیاری از آنها طبق این گزارش با ارتش آمریکا همکاری داشته و در صورتی که این دستگاه‌ها به دست افراد نادرست بیفتد ممکن است هدف حمله قرار بگیرند.

بر اساس این گزارش یک گروه از محققان تحت عنوان "باشگاه رایانه‌ای آشوب" تحت رهبری ماتیاس مارکس، شش عدد از این دستگاه‌ها را در وبسایت حراج اینترنتی ای.بی اکثرا با قیمت زیر ۲۰۰ دلار خریدند. آنها پس از خواندن گزارشی در سال ۲۰۲۱ در رسانه اینترسپت مبنی بر اینکه طالبان به یک سری دستگاههای شناسایی بیومتریک مشابه به ارتش آمریکا دست یافته‌اند، تشویق به یافتن آنها شدند . به این ترتیب، آنها می‌خواستند ببینند که آیا آنها حاوی اطلاعات شناسایی افراد همکار با ارتش آمریکا که می تواند آنها را در معرض خطر قرار دهد هستند یا خیر.

بر اساس این گزارش آنها از مشاهده نتایج "شوکه شدند." آنها در کارت حافظه یکی از دستگاه‌ها اسامی، ملیت‌ها، عکس‌ها، اثر انگشت‌ها و اسکن‌های عنبیه ۲۶۳۲ نفر را یافتند. یک سری فراداده‌ های دیگر نیز نشان داد از آنها در تابستان سال ۲۰۱۲ در نزدیکی قندهار و افغانستان استفاده شده است. همچنین یک دستگاه دیگر هم در سال ۲۰۱۳ در نزدیکی اردن استفاده شده و حاوی اثر انگشت‌ها و اسکن‌های عنبیه یک گروه کوچک از پرسنل نظامی آمریکا است.

به نوشته یک دستورالعمل درباره این دستگاه‌ها مربوط به سال ۲۰۱۱، یک چنین دستگاه هایی با هدف شناسایی شبه نظامیان، شناسایی دسترسی اتباع محلی و کشورهای ثالث به پایگاه‌های آمریکا و مرتبط کردن افراد با وقایع استفاده شدند. مارکس به روزنامه نیویورک تایمز گفت: "این آزاردهنده بود که ارتش آمریکا حتی تلاش نکرده از این داده‌ها حفاظت کند. آنها اهمیتی به این ریسک ندادند و یا ریسک را نادیده گرفتند."

یکی از این دستگاه‌ها در یک حراج نظامی خریداری شد و فروشنده گفت که از وجود اطلاعات حساس روی آن اطلاعی نداشته است. داده های حساس روی یک کارت حافظه ذخیره ‌شده، بنابراین ارتش آمریکا می‌توانست خطر را با حذف یا نابود کردن کارت‌ها قبل از فروش آنها، از بین ببرد.

ژنرال پاتریک اس. رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به نیویورک تایمز گفت: "از آنجایی که ما اطلاعات موجود در دستگاه‌ها را بررسی نکرده‌ایم، این وزارتخانه قادر به تأیید صحت داده‌های ادعایی یا اظهارنظر دیگری در مورد آن نیست. وزارت دفاع آمریکا درخواست می کند که هر دستگاهی که تصور می شود حاوی اطلاعات شناسایی شخصی است برای تجزیه و تحلیل بیشتر بازگردانده شود."

با توجه به حساسیت این داده‌ها، این گروه قصد دارد هر گونه اطلاعات شناسایی شخصی که در دستگاه ها یافت می شوند را حذف کند. محقق دیگری خاطرنشان کرد که هر فردی که اطلاعاتش در چنین دستگاه‌هایی یافت شود، حتی اگر هویت خود را تغییر داده ایمن نیست و باید دولت آمریکا به او پناهندگی دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    دیگه دوران این هرزه های متجاوزبه هم ودشمن هم تموم داره میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس