کد خبر 1449982
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
فقر گل در لیگ برتر/ استقلال و پرسپولیس کمتر از سپاهان و گل گهر

در فصل بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر ، تیم ها آمار جالبی از نظر  گلزنی ندارند و نشان از بازی های دفاعی تیم ها حتی مدعیان جام دارد.

به گزارش مشرق، لیگ برتر ایران نه ‌تنها نسبت به جام جهانی بلکه نسبت به تمام لیگ‌های اروپایی و حتی بسیاری از لیگ‌های آسیایی، کم‌گل‌تر است و فقط گلزنی در آن بیداد می‌کند. عجیب اینکه پرسپولیس با میانگین یک گل زده در هر بازی (۱۳ گل در ۱۳ بازی) صدرنشین است ولی به فرض در اسپانیا، رئال و بارسا در ۱۴ بازی ۳۳ گل زده‌اند و یا در ایتالیا، ناپولی در ۱۵ بازی ۳۷ گل به ثمر رسانده است. در انگلیس، آرسنال در ۱۵ بازی ۳۶ گل و منچسترسیتیِ گواردیولا در ۱۴ بازی ۴۰ گل زده‌اند که آمار قابل توجهی است و ما کمبود مربیانی با طرز فکر گواردیولا را کاملاً حس می‌کنیم.

حتی وضعیت گلزنی الهلال و النصر در لیگ عربستان هم به مراتب بهتر از پرسپولیس و استقلال است. البته آنجا هم دربی ۲-۲ شد ولی از هر زاویه‌ای به لیگ ایران نگاه کنیم، می‌بینیم تماشاچی حق دارد از آن رویگردان شود و البته بازی‌ها هم که کلاً بدون تماشاگر است.

اینطور که پیداست اکثر تیم‌های لیگ برتری هجومی بازی نمی‌کنند و به همین دلیل خیلی کم گل می‌زنند تازه در نیم‌فصل دوم بازی‌ها دفاعی‌تر هم می‌شود و این نکته جای نگرانی دارد. تیم‌های بالای جدول که چون جام می‌خواهند، اول به فکر دفاع هستند.

در پایین جدول هم که چند تیم برای ماندن مبارزه می‌کنند، به طور طبیعی می‌خواهند گل نخورند اما عجیب اینجاست که در وسط جدول هم که تیم‌ها نه قهرمان می‌شوند و نه سهمیه می‌گیرند و نه سقوط می‌کنند، باز هم خبری از بازی تهاجمی و تماشاگرپسند نیست.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    میلیاردها تومن پول خرج 1000 نفر فوتبالی دوزاری تو این مملکت میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس