روش جدید پرسپولیس به بن‌بست رسید/ گل‌محمدی دنبال فرار از خطر بزرگ

روشی که سرمربی پرسپولیس برای دو دیدار برابر استقلال و پیکان در نظر گرفته بود به بن‌بست رسیده تا سرخپوشان برای ماندن در کورس قهرمانی چاره‌ای جز تغییر در روش بازی خود نداشته باشند.

به گزارش مشرق، تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل پیکان تهران با برد یک بر صفر استقلال مقابل صنعت نفت در آبادان همراه بود تا سرخابی‌های پایتخت در پایان هفته سیزدهم با ۲۶ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم جدول قرار بگیرند.

پرسپولیس در حالی به تساوی رسید که یحیی گل محمدی همچنان به دلیل نداشتن مهاجم خارجی تصمیم گرفت بدون اینکه از گزینه‌های تخصصی در خط حمله استفاده کند تیمش را مهره چینی کند.

ضد تاکتیک دوست یحیی برای پرسپولیس

سرمربی سرخپوشان در این بازی ۶ هافبک را در زمین قرار داد و به همه آنها اجازه داد هنگام حمله در محوطه جریمه حریف حاضر شوند اما هیچکدام نتوانستند از لایه‌های پر تعداد دفاع پیکان عبور کرده و به گل برسند. این در حالی است که یحیی گل محمدی در دربی نیز ترجیح داد مهاجم استفاده نکند اما قدرت سرزنی گئورگی گولسیانی باعث شد تا این تیم دو گل بزند.

بیشتر بخوانید:

عربشاهی: پرسپولیس شاداب نیست

مالکیت همیشگی بدون گل

پرسپولیس در بازی با پیکان هم مالکیت بالای توپ را در اختیار داشت اما نتوانست به گل برسد. سرخپوشان پایتخت تعداد حملات زیادی را روی دروازه پیکان انجام دادند اما تنها در نیمه اول دو موقعیت خطرناک داشتند. نیمه دوم نیز برای سرخپوشان با وجود تغییر استراتژی برای سانتر از جناحین سه موقعیت گل به همراه داشت اما دفاع بی نقص سامان فلاح باعث قطع بسیاری از توپ‌های ارسالی پرسپولیس شود و این تیم به گل نرسید.

روش جدید پرسپولیس به بن‌بست رسید/ گل‌محمدی دنبال فرار از خطر بزرگ

مهاجمان پر افاده بی اثر

ابتدای فصل مهدی عبدی برای خروج از جمع پرسپولیسی‌ها تلاش کرد اما یحیی گل محمدی او را نگه داشت و در چند هفته ابتدایی نیز از او استفاده کرد اما بازیکن جوان قدر فرصت ندانست و رفته رفته تبدیل به نیمکت نشین شد. حامد پاکدل نیز که در ابتدای فصل تلاش زیادی برای دریافت مجوز مدرسه فوتبال کرد کمترین تأثیر را با پیراهن این تیم در لیگ برتر فصل جاری داشت تا یحیی در سخت‌ترین روزها بدون در اختیار داشتن مهاجمان خارجی از حضور آنها صرف نظر کند و هافبک‌ها را برای باز کردن دروازه حریف به زمین بفرستد.

چاره‌ای جز تغییر نمی‌ماند

ناکامی در گلزنی چاره‌ای جز تغییر سیستم و شیوه بازی پرسپولیس باقی نمی‌گذارد. پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی و رسیدن به جام چاره‌ای جز حل مشکل گلزنی ندارد. هافبک‌های این تیم قطعاً برای باز کردن دروازه گل گهر سیرجان با مشکلاتی بیشتر از دیدار با پیکان روبرو خواهند بود. از این رو یحیی نیز باید پروژه فنی تیمش را تا زمان بازگشت شیخ دیاباته از دوران مصدومیت تغییر دهد تا پرسپولیس به گل و سپس بازگشت به مسیر برد برسد.

تیم فوتبال پرسپولیس شنبه هفته آینده میهمان گل گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس