کد خبر 1450010
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
کولاک تاریخی در آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش وارد مسقط پایتخت عمان شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان لحظاتی پیش وارد مسقط شد تا با مقامات عمانی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین الملل دیدار و گفتگو کند.

امیرعبداللهیان هفته گذشته نیز در اجلاس بغداد ۲ در اردن شرکت کرده و علاوه بر حضور در کنفرانس اصلی، در حاشیه آن دیدارها یا گفتگوهای مهمی را با مقامات خارجی مختلف داشت.

از جمله دیدارهای مهم با وزیر خارجه عربستان بود که طرفین درباره ادامه مذاکرات دوجانبه اعلام آمادگی کردند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با جوسپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره موضوعات مختلفی از جمله مذاکرات وین گفتگو کرد. گفتگو با مقامات فرانسوی، کویتی، قطری، اردنی، مصری و عراقی نیز از جمله موارد مهم دیگر در این کنفرانس بود.

امیرعبداللهیان همچنین در مجمع گفتگوی تهران که با حضور دیپلماتها و اندیشمندان ایرانی و خارجی هفته گذشته برگزار شد، از آمادگی ایران برای برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه و دفاع کشورهای خلیج فارس و همسایه خبر داد.

وی روز گذشته همچنین با معاون وزیر خارجه قطر در تهران دیدار و پیام کتبی همتای قطری را دریافت کرد.

به نظر می رسد که اخیرا ضمن گرم شدن بحث مذاکرات وین، تعاملات منطقه ای دولت سیزدهم شتاب قابل توجهی را به خود گرفته است. کشورهای منطقه ای نیز از این رویکرد استقبال کرده و تمایل خود را برای نزدیک شدن و ارتقای روابط با ایران نشان داده اند.
پادشاه اردن در دیدار با وزیر خارجه کشورمان درباره گشودن صفحه جدید در روابط دو کشور سخن گفت و مقامات عراقی از تلاش برای ارتقای روابط ایران با مصر و اردن خبر داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    از این رفت و آمدهای بی حاصل پرهیز کنید!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس