کد خبر 1447831
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
دیدار وزیر امور خارجه با پادشاه اردن

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران که در اردن به سر می‌برد، با عبدالله دوم پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست بغداد - ۲ در اردن، شامگاه سه شنبه، با پادشاه اردن دیدار و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن قدردانی از برگزاری موفق نشست بغداد- ۲ توسط اردن، بر ضرورت توسعه همکاری‌های کشورهای منطقه جهت تقویت صلح، ثبات، امنیت و افزایش مراودات اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

وی با تشریح زمینه‌های همکاری مشترک سیاسی و اقتصادی میان دو طرف، آمادگی ایران را برای گسترش روابط سیاسی و توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با اردن اعلام کرد.

در این ملاقات که ولیعهد، نخست وزیر، وزیر امور خارجه و برخی از مسوولان امنیتی اردن نیز حضور داشتند، پادشاه اردن با اشاره به نگاه توام با احترام مردم اردن به ایرانیان، خواستار آغاز فصل جدیدی از روابط دوجانبه وهمکاری های منطقه ای میان دو کشور شد و سرنوشت محتوم کشورهای مسلمان منطقه را در همکاری و مشارکت در ایجاد ثبات و امنیت متقابل دانست.

در این ملاقات، امیرعبداللهیان پیام کتبی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران را تسلیم پادشاه اردن کرد و به صورت متقابل عبدالله دوم از این پیام صمیمانه قدردانی کرد.

کنفرانس بغداد - ۲ با حضور تعدادی از سران و وزیران خارجه کشورهای همسایه و همکار عراق به منظور ارائه راهکارهایی پیرامون مسائل این کشور، به میزبانی اردن برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس