کد خبر 1447568
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
امیرعبداللهیان و بورل دیدار می‎کنند

وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفر به اردن برای شرکت در نشست منطقه‎ای بغداد۲ با یکدیگر دیدار می‎کنند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا ساعتی دیگر و پیش از برگزاری نشست منطقه‎ای «بغداد۲» با یکدیگر دیدار و گفت‎وگو می‎کنند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه بامداد روز سه شنبه برای شرکت در اجلاس منطقه ای «بغداد۲»، وارد اردن شد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به اردن مورد استقبال مدیران کل منطقه ای و تشریفات وزارت خارجه اردن و برخی دیگر از مقامات نظامی این کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است در جریان این سفر، ضمن سخنرانی در نشست رسمی بغداد ۲ و ارائه نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت و توسعه عراق ، با برخی از مقامات شرکت کننده در این نشست دیدار کند.

در این نشست که قرار است روز سه‌ شنبه در مرکز «ملک حسین» در منطقه بحرالمیت در غرب امان برگزار شود، مقامات ایران، اردن، مصر، کویت، عربستان، امارات، قطر، عمان، ترکیه و… مشارکت خواهند داشت.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه از برنامه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اردن خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: در پی دعوت رسمی به عمل آمده از رئیس جمهور کشورمان جهت مشارکت در اجلاس «بغداد ۲» در اردن، وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره اجلاس بغداد در اردن با اشاره به این که این نشست فرصتی برای تقویت روند سیاسی در عراق است، گفت: روسای کشورهای شرکت کننده در نشست و نیز جمهوری اسلامی ایران با استفاده از فرصت پیش آمده دیدگاه‌های خود را در مورد چالش‌های منطقه ای و بین المللی اعلام می‌کنند.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم نشست دوم عراق می‌تواند در فضای برون رفت از چالش‌ها گامی رو به جلو باشد.

امیرعبداللهیان، با اشاره به اینکه پیام اصلی و مهم این نشست باید متمرکز بر همکاری‌های منطقه ای بدون مداخله بیگانگان باشد، اظهار کرد: ما همواره از گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال کردیم.

نشست پیشین بغداد در ماه آگوست ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    هی دیدار و وعده وعیدهای سرکاری و وقت تلف کن ، واین فشار های مضاعف به مردم بیچاره. بخدا خسته شدیم
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس