کد خبر 1450033
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
تایوان زمان خدمت سربازی اجباری را افزایش داد

تایوان اعلام کرد مدت زمان خدمت سربازی اجباری برای مردان را در سال ۲۰۲۴ افزایش داده و از چهار ماه به یک سال می‌رساند.

به گزارش مشرق، «تسای اینگ ون»، رئیس تایوان روز سه‌شنبه اعلام کرد، از سال ۲۰۲۴ مدت زمان خدمت سربازی اجباری برای مردان در این جزیره افزایش یافته و از چهار ماه به یک سال می‌رسد.

افزایش مدت خدمت سربازی اجباری در تایوان برای مردانی که بعد از سال ۲۰۰۵ به دنیا آمده‌اند اعمال شده و اجرایش از اول ژانویه ۲۰۲۴ شروع خواهد شد. مردان تایوانی به دنیا آمده قبل ازسال ۲۰۰۵ همچنان چهار ماه خدمت سربازی می‌روند اما در برنامه آموزشی آنها با هدف تقویت نیروهای ذخیره این جزیره تجدید نظر شده است.

در ماه‌های گذشته بارها هیات‌های مقامات بلندپایه کشورهای غربی به رغم مخالفت چین به تایوان سفر کرده‌اند و تسای اینگ ون به رغم اینکه بارها در اقدامی تحریک‌آمیز به دیدار این مقامات رفته، مدعی شد: «هیچ کس جنگ نمی‌خواهد. این درباره مردم و دولت تایوان و جامعه جهانی صادق است اما صلح از آسمان نازل نمی‌شود و تایوان در خطوط مقدم گسترش اقتدارگرایی است.»

کاخ سفید از تصمیم دولت تایوان برای اصلاح در خدمت سربازی اجباری استقبال کرد و گفت، این تصمیم بر تعهد تایوان به دفاع شخصی تاکید کرده و باعث تقویت بازدارندگی می‌شود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «ما به کمک به تایوان در زمینه حفظ یک توانمندی دفاع شخصی کافی در راستای تعهدمان بر اساس قانون روابط تایوان و سیاست چین واحد ادامه خواهیم داد.»

کاخ سفید ادعا کرد، همچنان با دست زدن به تغییرات یکجانبه در وضعیت موجود هم از سمت چین و هم از جانب تایوان مخالف است.

دولت تایوان در سال ۲۰۱۷ برای آنکه ارتشش را تبدیل به یک نیروی کاملا تشکیل یافته از نیروهای داوطلب ببرد، مدت زمان خدمت سربازی اجباری را از یک سال به چهار ماه کاهش داد.

از مجموع ۱۸۸۰۰۰ نیروی ارتش تایوان ۹۰ درصد نیروهای داوطلب و ۱۰ درصد مردانی که خدمت سربازی اجباری را می‌گذارانند هستند.

پکن اغلب در پاسخ به اقداماتی که ادعایش در خصوص حاکمیت داشتن بر تایوان را نادیده بگیرند رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

در ماه اوت گذشته، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت‌های شدید پکن به تایوان سفر کرد و چین نیز در پاسخ به این اقدام بزرگترین رزمایش‌هایی که در چند دهه اخیر برگزار کرده را به اجرا گذشت. پکن این سفر پلوسی را یک تعامل دیپلماتیک رسمی و ناقض اصل چین واحد دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس